Vi söker en Utbildningskoordinator

Frontdesk Nordic AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Frontdesk Nordic AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om jobbet
Som utbildningskoordinator har du en central roll i att koordinera och genomföra utbildningar för vår plattform, både online och på plats. Du skapar och anpassar utbildningsmaterial för att möta kundernas behov, kommunicerar effektivt med dem och stöttar leveranskoordinatorn i samband med leveranser. En viktig del av ditt arbete är att hjälpa kunderna att lära sig plattformen grundligt, samt att lösa problem som uppstår under utbildningar och i plattformens användning. Du arbetar aktivt med att samla in feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra utbildningsprocessen.
Som en nyckelperson i företaget fungerar du också som en länk mellan olika avdelningar och säkerställer ett smidigt samarbete. En särskild fokus i din roll är växelbyggnationen, där du hjälper kunderna att förstå och implementera växel- och kommunikationslösningar. Du bidrar till att kunderna kan optimera sina arbetsprocesser genom att hitta skräddarsydda lösningar som är anpassade efter deras unika behov.
Om Frontdesk
Frontdesk är en kommunikationsleverantör som erbjuder tjänster inom telefoni, växel och CRM. Med ett brett produkt- och tjänsteutbud är vår ambition att hjälpa våra kunder till rätt lösning för att effektivisera och skapa en enklare vardag för företagen.
Frontdesk är verksamma i hela Norden med kontor i Göteborg , Stockholm och Oslo.

Vår vision är att underlätta vardagen för företag och för att lyckas med detta har vi anställt många engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden.
Frontdesk omsätter ca 80 mkr och har ca 50 anställda.

Publiceringsdatum
2024-10-17

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en utbildningskoordinator till vårt leveransteam i Göteborg för att arbeta mot våra kunder. Du kommer att arbeta på Frontdesk huvudkontor i Göteborg, Gårda.
Leverans tar hand om nya kunder från signerat avtal fram till att lösningen är i drift. Du arbetar i projektform i flera olika system och mot både kunder och externa partners.
Ditt huvuduppdrag är att vara en stabil kontaktpunkt för våra kunder när det gäller att få ut det bästa av våra telefoni-, CRM- och växeluppsättningsprodukter - vi litar på att du kan göra den här upplevelsen både enklare och smidigare för dem.
Du formar din arbetsdag genom att själv planera dina uppgifter och din tid. Det är ett arbete med mycket eget ansvar i en avslappnad miljö med härliga kollegor.
För att vara aktuell för tjänsten krävs giltigt körkort.

Huvudsakliga ansvarsområden
Boka in och organisera utbildningar för nya och befintliga kunder, både online (via Teams) och på plats ute hos kund.
Ansvara för implementeringen av kundens växellösning, där du hjälper kunderna att förstå hur de kan bygga och optimera sin växel för deras specifika behov.
Skapa och anpassa utbildningsmaterial efter kundernas behov och uppdatera det när plattformen utvecklas.
Arbeta löpande i vårt CRM-system, där du ansvarar för att implementera olika CRM-tjänster och svarstjänster för våra kunder.
Hjälpa kunder att lära sig plattformen och hitta lösningar för deras specifika behov, särskilt inom växelbyggnationen.
Stötta kundservice med ärendehantering vid behov.


Vem söker vi
Vi letar efter någon med en positiv inställning som kan bli ett värdefullt tillägg till vårt team.
Du är serviceinriktad och har lätt för att bygga relationer. Du kommunicerar tydligt både skriftligt och muntligt, och du har en mycket god pedagogisk förmåga, samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du har en talang för att hantera hektiska perioder utan att tumma på kvaliteten.
För att bli aktuell för tjänsten måste du kunna kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-paketet och en grundläggande teknisk kompetens.
Ser du fram emot en spännande resa och har höga ambitioner att utvecklas i din roll, så är vi rätt arbetsplats för dig!
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet (meriterande)
IT och Telecom

Kompetenser Meriterande
Starkt pedagogiskt sinne och förmåga att kommunicera tekniska ämnen på ett enkelt sätt.
Goda kunskaper inom olika IT-verktyg
Administration

Vad erbjuder vi
Frontdesk erbjuder en flexibel och kreativ miljö som kännetecknas av korta beslutsvägar. Kulturen på bolaget är prestigelös med god entreprenörsanda. Frontdesk kännetecknas av nytänkande och utvecklar nya affärsmöjligheter samt strävar efter ständiga förbättringar. Du ges möjlighet att arbeta i en professionell miljö i fräscha lokaler i Citygate och erbjuds goda möjligheter till personlig såväl som yrkesmässig utveckling.
Vill du veta mer om vad det innebär att vara en del av team Frontdesk? Gå in på frontdesk.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-16
E-post: marina.tokic@frontdesk.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Utbildningskoordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Frontdesk Nordic AB (org.nr 556907-3256)
Fabrikstorget 1 (visa karta)
412 50  GÖTEBORG

Jobbnummer
8960894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Frontdesk Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Frontdesk Nordic AB: