Vi söker en till medarbetare till vår Helpdesk
Hypercom / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hypercom i Stockholm Hypercom Sweden AB är den andra största leverantören av kortterminaler i värsteuropa. Vi levererar idag fristående och kassaintegrerade kortterminaler och betallösningar.
Vi söker snarast en till medarbetare till vår Helpdesk i Stockholm
Helpdesken består av 2 personer idag som behöver förstärkning för att ta emot och registrera samtliga ärenden som inkommer till support avdelningen. I din roll som Helpdesktekniker kommer du att ge support till våra användare främst via telefon, ibland via e-post.
Arbetsuppgifterna innefattar personligt stöd till kunder i olika typer av support frågor. Felsökning av terminaler och krigutrustning, utbytes, omställning, uppgradering, etc.
Det är av stor vikt att du är pedagogisk, förstår kundens problematik och att du kan kommunicera med användare på alla nivåer. För Hypercom är det mycket viktigt att vår nya medarbetare visar servicekänsla, social kompetens, lyhördhet, stresstålighet och ansvarskänsla.
Arbetsuppgifter är bland annat:
• ge support till användarna, återförsäljare och banker via telefon och -e-post
• ta emot ärenden och registrera dessa
• installera, felsöka och initiera reparation av kortterminaler
• ringa kunder för mjukvaruupdatering och rapportera statistiken
• Ta fram support statistiken varje vecka
• Registrera och arkivera omläggningar
Helpdesk har telefontid mellan 08.30-17.00 vilket innebär att Du måste vara på plats på kontoret under dessa tider.
Publiceringsdatum2008-06-26BakgrundDu är en samarbetsvillig person, serviceinriktad, tålmodig, systematisk och logisk. Du kan prioritera rätt saker. Du är duktig på att hantera positiva såväl som negativa kontakter över telefon. Du är systematisk och logisk samt är bra på att analysera problem. Du arbetar strukturerad, och vill vara proaktiv. Du ska ha lätt för att lära och prova nytt. Du är lugn och trygg i dig själv.
Vi vill att du har:
• minst två års erfarenhet av helpdesk-arbete med teknisk support via -telefon
• utbildning på minst gymnasienivå, gärna med inriktning mot IT
• har goda kunskaper i IT och förstår protokoller och komplicerade -nätverksmiljöer
• god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i problem utifrån kundens -behov
• mycket goda tal- och skrivkunskaper i engelska
• felfri svenska i tal och skrift
• bakgrund i elektroniska transaktioner och EMV är meriterande
Vill Du bli vår nya medarbetare?
Då skall Du sända Din ansökan till
pfuentes@hypercom.com snarast, dock senast den 4 juli 2008.
Önskar Du ytterligare upplysningar om tjänsten, är Du välkommen att kontakta Pamela Fuentes, 08-54480747.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid, provanställning 6 månader, därefter tillsvidare anställning
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-07-04
Ange följande referens när du ansöker: Helpd1
Ansökan kan skickas till e-postadress:
pfuentes@hypercom.comFöretagHypercom
AdressHypercom
Byängsgränd 14
12040 Årsta
KontorsadressByängsgränd 14
Årsta
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4467770
Faxnummer: 08-7673185
E-postadress:
aworms@hypercom.com Jobbnummer 259041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.