Vi söker en systemadministratör som brinner för e-handel och service!
Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten i Östersund Enheten Inköp- och upphandling ansvarar för Region Jämtland Härjedalens inköp och upphandlingar. Uppdraget är att göra goda affärer och enheten arbetar utifrån en elektronisk inköpsprocess. En elektronisk inköpsprocess innebär e-upphandling, e-handel och
e-fakturering.
Att hantera inköpen elektroniskt bidrar till att organisationen kan effektivisera sina inköpsprocesser och exempelvis få;
• ökad avtalstrohet
• kostnadsbesparingar
• positiv miljöpåverkan
• förbättrade möjligheter till uppföljning och analys.
Regionen gör årligen inköp för ca 1,9 miljarder kr och för att effektivisera ekonomiprocessen ska lämpliga avtalsområden, övergå från e-fakturahantering till e-handel. Regionens målsättning är att år 2026 ska minst 50 procent av de avtalade leverantörerna kunna leverera varor eller tjänster via e-handel genom någon av SFTI 's standarder.
Nu söker vi dig som vill vara med och hjälpa oss på vår resa mot målet.
Publiceringsdatum2023-03-10ArbetsuppgifterI rollen som projektanställd systemadministratör kommer du att tillhöra vårt e-handelsteam som samarbetar med upphandlare och inköpare. I tjänsten ingår att dagligen ge support till användare och leverantörer i olika e-handelsfrågor, hantera inköps- och fakturaflöden samt avvikelser i inköpsprocessen. Utöver detta arbetar du också med leverantörsupplägg och systemadministration. Du kommer även att genomföra utbildningar för användare i systemet.
Tjänsten är placerad vid Inköps- och upphandlingsenheten i Östersund.
KvalifikationerFör jobbet söker vi dig som har en gymnasieutbildning eventuellt kompletterad med lämpliga eftergymnasiala studier. Erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden är meriterande. Du bör ha intresse av inköp, ekonomi och goda kunskaper inom IT. Har du tidigare erfarenhet av projekt- och förändringsledning ser vi det som positivt. Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du positiv, noggrann och uppskattar att samarbeta, då det utgör en stor del av arbetet. Du ska enkelt kunna framföra ditt budskap till andra, oavsett om det är via telefon, teams eller när du ska genomföra utbildningar inom organisationen. Vidare ser vi även att du är driven och har ett stort engagemang då du i rollen kan komma att få ett eget ansvar över specifika delar samt aktivt delta i olika projekt.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet för att vi ska trivas ihop.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/235/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten
Kontakt Enhetschef
Josefin Hjelte
josefine.hjelte@regionjh.se 063 147795 Jobbnummer 7534241
Observera att sista ansökningsdag har passerat.