Vi söker en Shop Manager till MS Oslofjord
Inflight Service / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inflight Service i Göteborg,
Härryda,
Skövde,
Tibro,
Nyköping eller i
hela Sverige Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Vi driver även butiker på flygplatser och på färjelinjer. Omsättningen 2015 beräknas överstiga 2 miljarder SEK med ca 300 anställda i sex länder. Vårt huvudkontor är beläget i Kista och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.
Publiceringsdatum2015-09-23Dina arbetsuppgifterVi söker en Shop Manager till vår butik på Fjord Lines nyrenoverade färja MS Oslofjord. Oslofjord går den fina turen mellan Strömstad och Sandefjord. Du kommer blir en av två Shop Managers som arbetar omlott som helhetsansvariga för butiken. Tjänstgöringen bygger på att du är ombord och i tjänstgöring under två veckor för att sedan vara ledig två veckor.
I din säljande befattning innebär det att du har det yttersta ansvaret för personal och resultat. Personalstyrkan varierar över säsongen och kan vara upp till 20 personer. I rollen skall du kunna motivera och leda dina medarbetare så ni tillsammans når de gemensamma målen. Du ansvarar också för att aktivt driva försäljningsarbetet efter företagets koncept och arbetssätt. Tillsammans med avdelningsansvariga ansvarar du även för butikens utseende och att planera, driva och utveckla den dagliga verksamheten.
Vem är du?
Vi ställer krav på att du har en lång erfarenhet av arbete inom detaljhandeln och minst 5 år i ledande befattning. Din bakgrund visar på att du står för god ordning, reda och struktur. Vi ser gärna att du har utbildning inom försäljning och eller ekonomi. Du har kunskap om och erfarenhet av att analysera försäljningssiffror i syfte att dra slutsatser och initiera förbättringar utifrån dessa.
Svenska och engelska kräver vi att du talar flytande och förståelse i de övriga nordiska språken ses som meriterande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och har erfarenhet av att arbetat aktivt i något affärssystem.
Du brinner för försäljning och kundrelationer. Vi tror att du motiveras av att skapa resultat och att arbeta i team. Du är duktig på att skapa energi, entusiasm och skapa men även ta vara på dina medarbetares drivkraft. Som ledare är du och inser vikten av att vara en god förebild i alla lägen.
Din erfarenhet och vilja gör att du hela tiden arbetar efter att optimera butiken och därmed skapa god försäljning. Då du lever med dina medarbetare och butiken under två intensiva veckor ställer detta väldigt höga krav på din sociala förmåga och förmågan att arbeta under stor press och i ett högt tempo.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder en unik möjlighet till spännande utmaningar inom detaljhandeln som få får möjligheten att uppleva och detta i en god arbetsmiljö med goda kollegor hos ett framgångrikt rederi. MS Oslofjord har varit i trafik under lite drygt ett år vilket gör att mycket är på plats men för rätt person skapar det också stora möjligheter att påverka och utveckla både butiken och sig själv.
Innan anställning görs en utökad bakgrundskontroll. Du kommer också få genomgå en generell läkarundersökning och den säkerhetsutbildning som krävs för att få arbeta på sjön. Vi seglar under danskt flagg och erbjuder heltid, där vi arbetar 14 dagar och är lediga 14 dagar.
Vi följer lönerna i avtalet mellan Fjord Line Danmark A/S och DSRF. Läs mer på länken:
http://www.co-sea.dk/files/CO-Søfart/Overenskomster/Officerer/2014/35.pdf Lönen är en så kallad nettolön och beskattas inte i Sverige, men du omfattas naturligtvis av danska regler om social trygghet, pension och liknande.
Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Tjänsten har tillträde omgående men för rätt person har vi möjlighet att vänta.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Manager Annika Dahlin via
annika.dahlin@inflightservice.seFör att söka jobbet klickar du på SÖK BEFATTNINGEN - endast ansökningar inkomna via Fjord Lines hemsida tas i betraktning.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Inflight Service en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund. Utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning sker innan anställning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInflight Service
AdressInflight Service
Torshamnsgatan 20
16440 Kista
KontorsadressTorshamnsgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2444847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.