Vi söker en positiv och drivande chef till vår upphandlingsenhet

Karlskoga kommun, KS Ledningskontor / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, KS Ledningskontor i Karlskoga

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

Vill du vara med och göra goda affärer åt Karlskoga kommun?
Du ska leda en arbetsgrupp som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet och som just nu genomför en stor förändringsresa med bland annat kategoribaserat arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa ska nu vidare och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom upphandling och inköp.
Upphandlingsenheten ingår i kommunstyrelsens ledningskontor som en enhet inom ekonomiavdelningen. Tjänsten som upphandlingschef är underställd kommunens ekonomichef och ingår i ledningsgruppen för ekonomiavdelningen tillsammans med redovisningschef.
Förutom upphandlingsenhet till den egna organisationen fungerar Karlskoga kommun även som inköpscentral för Degerfors kommun och för Storfors kommun.


Publiceringsdatum
2021-09-13

Arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten är en spännande arbetsplats!
Upphandlingschefen leder arbetet på enheten, vilket innebär både strategisk och operativt arbete tillsammans med ekonomi- och personalansvar.
Du är ansvarig för strategiska upphandlingsfrågor inom kommunen och i uppdraget ingår också att säkerställa att kommunen agerar på ett professionellt sätt och följer lagar, policys och riktlinjer inom området. Du ingår även som representant i den inköpssamverkan som finns tillsammans med övriga kommuner i Örebro län.

En sammanfattning av enhetens operativa uppdrag är dels, att med verksamhets- och affärsfokus, genomföra upphandlingar av såväl varor, tjänster som entreprenader, dels att ge verksamheterna råd och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor. Här har du en viktig roll att tillsammans med medarbetarna driva arbetet med att utveckla kommunens inköpsarbete för en effektiv, rationell och väl fungerande process.
I rollen som upphandlingschef erbjuds du med andra ord ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med sex engagerade medarbetare.


Kvalifikationer
En entusiasmerande ledare!
Vi söker dig som har erfarenhet och en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi och/eller upphandling eller annan utbildning som av arbetsgivaren anses som lämplig.
Det är viktigt att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och därmed har skaffat dig goda kunskaper om gällande regelverk och dess praktiska tillämpning. Du har även tidigare erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar.

Som person är du initiativrik, intresserad av utvecklingsfrågor, mål- och kvalitetsinriktad och professionell i mötet med såväl leverantörer som beställare. Du har lätt att kommunicera i både tal och skrift. God samarbetsförmåga och hög servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga, är trygg, noggrann och strukturerad och klarar av att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du är ett föredöme och har god förmåga att skapa delaktighet och samsyn genom att motivera och inspirera dina medarbetare. Du är duktig på att samverka och arbetar för ett positivt och öppet arbetsklimat med ordning och reda som ledord.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS 2021-00534".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991), https://www.karlskoga.se/naringsliv--arbete/upphandling-och-inkop.html

Arbetsplats
Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Jobbnummer
5960797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, KS Ledningskontor: