Vi söker en förvaltningsledare till sydnärkes IT-avdelning
Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning / Datajobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seSydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och 19 st förvaltningar, 8 st kommunala bolag i 4 st kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter.
Publiceringsdatum2019-11-04ArbetsuppgifterVi förstärker nu med ytterligare en Förvaltningsledare- IT som dessutom kan tänka sig att arbeta inom flera olika kompetensområden t ex incidenthantering och projekt. Vår systemförvaltning bygger på PM3.
Du kommer få ansvar för ett av våra förvaltningsobjekt där flera kommunövergripande applikationer ingår som ekonomi och personalsystem samt diarieföring och telefonisystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• översätta verksamhetsbehov till IT-aktiviteter och tar ett helhetsansvar för samordningen av dessa aktiviteter i samråd med Verksamhetsarkitekt och Tjänsteansvarig
• agerar som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• bidrar till att ta fram förvaltningsplaner
• hanterar ekonomi inom ramen för förvaltningsobjektet (budgeterar, attesterar, fakturerar och följer upp)
• genomför och/eller deltar i uppdrag, utredningar, analyser och upphandlingar
• koordinera uppdateringar av system och funktionalitet
• bistå vid upphandling av system och supportavtal i samråd med Verksamhetsarkitekt och Tjänsteansvarig
• dokumentera problem, behov och bra lösningar som finns i verksamheten
• vara kontaktperson gentemot verksamheten inom de fyra kommunerna
• ansvara för felanmälan/buggrapportering till leverantören
• deltaga i regelbundna avstämningsmöten med verksamheterna
• omvärldsbevaka inom förvaltningsobjektets område
Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet inom IT-verksamhet. Vi förväntar oss av dig att du är en person som är ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd. Du är dessutom självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett tydligt kundfokus med en vilja till ständig förbättring.
Stor vikt kommer läggas vid hur du är som person och rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla. Förmågan och viljan till att lösa problem och hitta nya lösningar är viktigt.
KvalifikationerKompetenser• Vi söker dig med lägst gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
Övrigt meriterande
• Kunskap, utbildning och erfarenhet av systemförvaltningsmodeller som ex PM3
• Kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• Arbete i offentlig förvaltning
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A814919 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)
Arbetsplats Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
Jobbnummer 4936970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.