Vi söker en fastighetsingenjör till Lunds Kommuns Fastighets AB

Experis Engineering Huvudkontor / Logistikjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Engineering Huvudkontor i Lund, Kävlinge, Malmö, Landskrona, Trelleborg eller i hela Sverige

LKF förvaltar cirka 9 000 lägenheter och cirka 120 000 kvm lokaler i Lunds kommun. Vi erbjuder trivsamma lägenheter, goda miljöer och god service för ett bekymmersfritt boende. Vi har cirka 200 anställda, omsättningen uppgår till cirka 900 miljoner kronor. Läs mer här: http://www.lkf.se/

Tjänsten är placerad i Lund.

Publiceringsdatum
2014-10-18

Dina arbetsuppgifter
Som fastighetsingenjör på LKF kommer du att tillsammans med berörda avdelningar arbeta med planering och genomförande av
det förebyggande underhållet samt självständigt driva denna typ av projekt. I rollen vilar även ansvaret att bibehålla och öka värdet på LKF:s fastigheter för både våra hyresgäster och oss själva.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:

• Samordna- och projektleda underhålls- och ombyggnadsprojekt
• Samordna interna och externa krav och önskemål samt säkerställa att åtgärder sker i enighet med projektbudget och hyresavtal.
• Planerings- och kalkylarbete samt entreprenörsförfrågningar och upphandlingar.
• Genomföra besiktningar, dokumentera och samordna fastigheternas underhållsbehov
• Aktivt och målmedvetet bidraga till ett långsiktigt och effektivt energi- och resursutnyttjande i LKF:s fastigheter

Du är placerad på Fastighetsteknik och ingår i en grupp med fastighetsingenjörer

Vem är du?
Vi söker dig med 5-7 års erfarenhet inom området. Du har bygg-, installations- eller förvaltarbakgrund med god teknisk kunskap och förståelse för fastigheter som helhet. Du är sannolikt byggingenjör, teknisk förvaltare eller liknande och har gedigen och praktisk erfarenhet av långsiktig, värdeskapande fastighetsförvaltning. För att lyckas i denna tjänst krävs det att du är strukturerad, van att arbeta självständigt med god planeringsförmåga. Vidare har du kunskap och erfarenhet av projektledning och upphandling av byggprojekt samt har tidigare arbetat med förvaltning och utveckling av fastigheter och processer. Som person är du samarbetsvillig och kommunikativ med hög servicenivå. Du är en god administratör som arbetar metodiskt och lösningsorienterat. Tjänsten kräver en hög grad av affärsmässighet samt att du är lyhörd. Goda kunskaper i Officepaketet och körkort B är ett krav.

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta med stödsystem till fastighetsförvaltning samt erfarenhet av LOU är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en heltidstjänst i en organisation där vi har ett starkt kundfokus och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du kommer bli en del i ett team som är samarbetsorienterade, initiativrika samt engagerade. Eftersom vi jobbar nära marknaden och kunden är det viktigt för oss att vara utåtriktade och positiva. Inte nog med det; vi har roligt på jobbet också!

Kontaktperson för detta jobb
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Emma Wittlock på 040-660 63 05 alternativt Christian Gullander på 040-660 63 18. Vi arbetar med urval löpande och ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Gullander

Företag
Experis Engineering Huvudkontor

Adress
Experis Engineering Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2036028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Engineering Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Engineering Huvudkontor: