Vi söker en enhetschef till särskilt boende - Solliden
Fagersta kommun / Sjukvårdschefsjobb / Fagersta
2024-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en enhetschef till särskilt boende - Solliden" (publicerad 2024-06-17) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen - det här är vi!
En av våra chefer går vidare till nya utmaningar inom vår förvaltning.
Vi söker därför en ny enhetschef till ett av våra äldreboenden. Solliden består av ett team av två enhetschefer där enhetschefernas och medarbetarnas arbetsmiljö samt kvaliteten på den service vi levererar står i fokus
Solliden är ett särskilt boende som ligger fint precis intill Kolbäcksån, Hembygdsgården och Västanfors kyrka. Här finns en stor och fin uteplats där man kan njuta av den fina omgivningen.
På Solliden finns totalt 7 avdelningar med tre olika inriktningar, boende för äldre, boende för personer med en konstaterad demensdiagnos och till våra Fagerstabor som är finsktalande. Här arbetar 73 medarbetare som är fördelade dag, natt och inom städ/tvätt samt samordnare/teamledare.
I Fagersta kommun arbetar vi utifrån det nationella arbetssättet IBIC (Individens behov i centrum) och all dokumentation sker digitalt. Fagersta kommun satsar även mycket på välfärdsteknik för våra boende som ett led i att möta framtidens behov.
Ditt uppdrag
Som enhetschef har du tillsammans med din enhetschefskollega ett övergripande ansvar över verksamheten gällande personal och arbetsmiljö och du har ett nära samarbete med chefskollega och samordnare/teamledare.
Du arbetar självständig men också i nära samarbete med kollegor, hälso- och sjukvårdsgruppen samt andra professioner både internt och externt. Du ingår tillsammans med dina enhetschefskollegor i ledningsgruppen för äldreomsorgen där ni jobbar gemensamt med övergripande frågor som rör verksamhet och chefsrollen.
Om några år har vi ett alldeles nybyggt modernt äldreboende på plats. Sollidens verksamhet flyttar då till det nya boendet vilket innebär spännande förändringar gällande nya arbetssätt och effektivare flöden för en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare och bättre kvalitet för våra kunder.
Dina kvalifikationer och meriter
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning såsom exempelvis beteendevetare eller annan högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer lämplig.
För tjänsten krävs erfarenhet av ledarskap, där du haft ansvar över andra medarbetare.
Det är en merit om du har erfarenhet från en likvärdig tjänst och från verksamhet för personer med demenssjukdomar.
Det är en merit om du har goda kunskaper i system som Lifecare, Visma - Personec, Timecare-Multiaccess, KIA och Adato.
B-körkort krävs.
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt följer upp ditt arbete.
Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, du ser möjligheter i förändringar.
Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadsavlönad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/44".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Socialförvaltningen, Äldreomsorg, Solliden
Kontakt Sabina Ramström
0223-44129 Jobbnummer 8534699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.