Vi söker en driven kommunikationsansvarig till arbetsmarknadsför
Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
2018-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en driven kommunikationsansvarig till arbetsmarknadsför" (publicerad 2018-05-17) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Nu söker vi en kommunikationsansvarig till arbetsmarknadsförvaltningen. Du är drivande i vårt strategiska kommunikationsarbete och en stjärna på att skriva. Du kommer att fungera som ett bollplank till vår ledning och ha ett team av duktiga kommunikatörer som kollegor.
Vi arbetar för att fler helsingborgare ska komma i arbete. Tillsammans med invånarna och våra olika samarbetspartners möjliggör vi vägar mot arbete och studier. Vi tror på invånarens drivkraft och förmågor.
Förvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, vuxenutbildning och ekonomiskt bistånd. Vi samordnar även stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor, arbete för sänkt arbetslöshet och stadsdelsarbete i Helsingborg. Vi är cirka 450 medarbetare.
Sedan 1 januari 2017 arbetar vi på ett nytt sätt i en ny organisation för att få invånare i arbete, studier och andra hållbara lösningar. Det är ett spännande arbete som vi fortfarande utvecklar och som ställer höga krav på hur vi jobbar, inte minst med kommunikation.
Publiceringsdatum2018-04-26ArbetsuppgifterSom kommunikationsansvarig är du den drivande kraften i förvaltningens strategiska kommunikationsarbete. Du har ett öga för helheten och tillsammans med förvaltningens ledning planerar du kommunikationsinsatser som leder oss mot de gemensamma målen. Du bidrar till att stödja och utveckla det kommunikativa ledarskapet på förvaltningen.
Du ingår i förvaltningens kommunikationsgrupp som består av två kommunikatörer och en webbredaktör/grafisk formgivare. Tjänsten är placerad i HR- och kommunikationsenheten. I gruppen har du en samordnande roll. Det är HR-chefen som har ansvar för arbetsledning och budget.
Du är med i olika stadsövergripande nätverk och forum för kommunikationsansvariga och chefer för att utbyta erfarenhet och få en helhetsbild av stadens arbete. Tillsammans med övriga kommunikatörer säkrar du att vår kommunikation ligger i linje med stadens riktlinjer.
Du har huvudansvar för:
• Förvaltningsövergripande kommunikation som rör strategi, utvärdering och analys
• Att processleda större kommunikationsinsatser och projekt
• Att förankra stadsövergripande kommunikationsfrågor
• Press- och mediefrågor
• Att vara stöd och bollplank för chefer och medarbetare, både på förvaltningsövergripande nivå och i verksamheterna.
Du jobbar även med innehåll i våra kommunikationskanaler, såsom helsingborg.se, förvaltningens intranät och bloggar. Det kan till exempel innebära att du tar fram filmmanus, budskap, texter till nyheter och sociala medier med mera. Klarspråk är en självklarhet för dig.
Kvalifikationer• Minst fem års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, gärna från offentlig verksamhet
• Relevant högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• God språklig förmåga
• Kunskap om att jobba i en politiskt styrd organisation
För att du ska trivas och lyckas i rollen ser vi att:
• Du ser helheten, kan arbeta proaktivt med kommunikation och är inte rädd för att ta taktpinnen och driva frågor framåt utifrån vad du ser behöver göras.
• Du har lätt för att knyta kontakter och ser relationsbyggande som en viktig del av arbetet.
• Du har ett samhälls- och nyhetsintresse och är van vid press och mediearbete.
• Du har erfarenhet av att driva, leda och koordinera parallella uppgifter och projekt samtidigt.
• Du kan hantera komplexa frågor och släpper inte taget om en fråga som behöver tid för att lösas.
• Du ser vad som är viktigt att kommunicera i ett omfattande material och kan omvandla det till ett tydligt och begripligt budskap.
• Du är flexibel och kan hantera uppgifter med kort deadline.
• Du alltid har målgruppen och de effekter vi vill nå med vår kommunikation i fokus.
Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekryteringen sker fortlöpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 15/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnette Birr
annette.birr@helsingborg.se 042-10 39 28
Nina Gregoriusson
nina.gregoriusson@helsingborg.se 042-103976
Linnea Karlsson
linnea.karlsson2@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 4110057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.