Vi söker dig som vill jobba som teamleader inom vår IT-support!

Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde

Är du erfaren inom IT-området, har ett starkt kundfokus och förmågan att leda andra? Lockas du av att arbeta på en modern arbetsplats med stort utrymme att påverka? Då kanske du är personen vi söker!

För oss på IT-support är den första kundkontakten så mycket mer än att ta emot kundernas ärenden. Vi arbetar sedan länge med att maximera lösningsgraden vid första kontakt. Vi lyckas genom att våra supporttekniker i allt högre utsträckning hanterar flera olika supportkanaler som telefon, på-platsen-support, IT-akut och dedikerad tid för ärenden samt kompetensutveckling och egna uppdrag.

Vår kundstrategi är att göra kunden självständig och framgångsrik. Vi ska erbjuda kunden rätt supportkanal vid rätt tillfälle och när kunden inte kommer längre på egen hand löser vi 85 % av alla ärenden vid första kontakt med kravet 100 % gott bemötande.

Vi vill nu knyta en teamleader till vårt lag som tillsammans med oss fortsätter att vässa vårt kundfokus, förbättra vår verksamhet och bidra till fler medarbetares positiva utveckling.

Hos oss blir du del av ett kompetent team med härliga kollegor och du får förutsättningar att må bra på jobbet och livet i stort!

Vi planerar att hålla intervjuer torsdagen den 22 april och vi vill gärna att du anger ett löneanspråk i din ansökan.


Publiceringsdatum
2021-03-24

Arbetsuppgifter
Som teamleader är du i första hand ett operativt, dagligt ledningsstöd till supportteknikerna för hantering av kundernas ärenden avseende bemötande, kvalitet och kvantitet. Till din hjälp har du en erfaren supporttekniker som tekniskt ärendestöd samt avdelningens Incident Manager.

Du har en mindre men viktig del i din tjänst där du självständigt löser vissa ärenden. Syftet är att verkligen förstå utgångspunkten för vårt arbete för att faktabaserat och konkret kunna ge ett brett såväl som riktat internt stöd.

Till dina arbetsuppgifter hör att tillsammans med teamet och supportchefen säkerställa scheman, resurssättning samt hantera vissa avvikelser som beviljande av enstaka semesterdagar.

Du är djupt involverad i utvecklingen av vår verksamhet. Du deltar vid rekryteringar, personalfrågor och vikarierar för supportchefen vid ledighet.


Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har examen från högskola/universitet eller annan utbildning eller erfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi förväntar oss att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Kanske kommer du från en IT-teknisk bakgrund och har utvecklats i riktning mot ledning och stöd där du haft fördjupade uppdrag kring lagledning, kvalitet och bemötande.

Du har baskunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Office365 och kunskaper/certifieringar i ITIL är meriterande. Du måste kunna flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt inneha B-körkort.

För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med oss ta vår verksamhet till allt högre nivåer och behålla de positionerna. Du har pedagogisk förmåga, tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla. Du är stresstålig och bra på att prioritera.

För att bli framgångsrik i rollen behöver du kunna påvisa tydliga kvaliteter och praktiska förmågor som ledare där du med positiv förstärkning, värme och krav får andra att växa och bli ännu bättre.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1016553".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skövde kommun (org.nr 212000-1710)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Jobbnummer
5649096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling: