Vi söker dig som vill arbeta med terminologi inom vård och omsor
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill arbeta med terminologi inom vård och omsorg
Socialstyrelsen har det nationella samordningsansvaret för att leda den fortsatta utvecklingen av den gemensamma informationsstrukturen tillsammans med berörda intressenter. På myndigheten finns enheten Fackspråk och informatik som verkar för att införa en ändamålsenlig och strukturerad vård- och omsorgsdokumentation med hjälp av en nationell informationsstruktur, begreppssystemet Snomed CT, de nationella klassifikationerna och Socialstyrelsens termbank. Arbetet bidrar till att den information som skapas i vård och omsorg är enhetlig, entydig och jämförbar.
Vi söker dig som vill
• ansvara för att leda och planera arbetet med termbanken och dess ingående delar som utveckling av styrdokument och metoder, strategier för förvaltning och utveckling samt regler för användning
• ansvara för att projektleda egna och andras terminologiarbeten
• bidra i projekt som terminologiskt metodstöd vilket bl.a. omfattar att leda möten och workshops med sakkunniga, strukturera resultat samt formulera definitioner
• bevaka internationella och nationella arbeten med relevans för vidareutveckling och tillämpning av termbanken
• bidra till att förankra och kommunicera mål och resultat från arbetet
• introducera och utbilda inom terminologiläran och de praktiska terminologiska arbetsmetoderna
• säkra användbarheten av termbanken t ex genom att bidra i införandet av nytt terminologihanteringsverktyg.
Kvalifikationskrav
• akademisk examen inom hälsoinformatik, språkvetenskap eller annan relevant examen
• praktisk erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av att utbilda
• erfarenhet av att leda workshops
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är målorienterad, strukturerad samt har en god kommunikationsförmåga. Du ska också vara analytisk och problemlösande likväl som initiativtagande, utåtriktad och samarbetsinriktad.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• arbetat med terminologi
• en längre utbildning inom vård, socionomi eller motsvarande utbildning
• arbetat med förvaltningsledning
• erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, heltid och placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är 2013-06-02. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-25546/2013. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Publiceringsdatum2013-05-17Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Bränd Persson, enhetschef 075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist 075-247 3309
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 1556040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.