Vi söker controller med erfarenhet av Agresso till statlig kund
Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Linköping,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala,
Norrköping eller i
hela Sverige Brukar du beskrivas som strukturerad och analytisk i en ekonomisk yrkesroll? Har du också tidigare arbetat i Agresso och har vassa kunskaper i Excel? Då kan det vara dig vi söker för ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår statliga kund i Linköping.
Om uppdraget:
Uppdraget kommer att börja snarast och pågå i ca sex månader på heltid, med chans till ytterligare förlängning. Du kommer att tillhöra en avdelning med ca 250 medarbetare.
Kunden är är en statlig förvaltningsmyndighet under Försvarsdepartementet som grundades 2001 och vars verksamhet genomsyras av hög kompetens. Vidare arbetar myndigheten i många EU-projekt och andra internationella uppdrag och samarbeten.
Publiceringsdatum2018-02-12ArbetsuppgifterSom controller har du det övergripande ansvaret för ekonomistyrning och verksamhetsplanering på avdelningen. I detta ingår att göra avdelningens budget och löpande följa upp och analysera avdelningens ekonomi för att regelbundet lägga prognoser för kostnader och intäkter. Vi ser därför att du kan sätta siffror i ett sammanhang och förstår hur de påverkar helheten.
Du informerar och stöttar också avdelningens chefer, projektledare och övriga medarbetare kring ekonomiska frågor. Tillsammans i arbetet har du även två avdelningsekonomer som du arbetsleder och du samverkar med andra controllers på övriga avdelningar. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och har ett intresse att förmedla förståelse i organisationen.
Utöver detta ansvarar du för framtagandet och uppföljningen av den årliga verksamhetsplanen som omfattar viktiga mål och aktiviteter för det kommande året, inklusive riskbedömningar. För detta ser vi att du är strukturerad, effektiv och kan organisera arbete på ett effektivt sätt.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Ett par års arbetslivserfarenhet som controller
• Erfarenhet från verksamhetsstyrning och internt budgetarbete
• Mycket goda kunskaper i Agresso och Excel
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Meriterande med relevant erfarenhet av statligt ekonomiarbete
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, fö
rnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
ca 40h veckan Chans till förlängning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Nilsson
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 3958803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.