Vi söker administratörer till Statens Energimyndighet i Eskilstuna

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Köping, Flen eller i hela Sverige

Vi söker nu fyra administratörer till Energimyndighetens enhet för fjärrvärme (fjärrvärmenämnden) i Eskilstuna.

• Omfattning: 100%
• Start: så snart som möjligt
• Längd: 6 månader, med god möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos Energimyndigheten i Eskilstuna. Viss möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse med närmast ansvarig uppdragschef.

Publiceringsdatum
2023-12-12

Om tjänsten
Fjärrvärmenämnden är en självständig organisatorisk enhet vid Energimyndigheten som medlar vid förhandlingar mellan fjärrvärmeföretag och fjärrvärmekunder om priser och övriga villkor för fjärrvärme enligt fjärrvärmelagen. Fjärrvärmenämnden har nu behov av fyra administratörer som kan bereda ärenden inom nämnden.

Som administratör på Fjärrvärmenämnden kommer du att arbetsledas och stödjas av såväl jurister som andra administratörer. Det finns dessutom fastlagda rutiner för att uppnå en ännu mer effektiv och korrekt handläggning. Du förväntas att, med stöd av medarbetare och rutiner, ta helhetsansvaret från att en kund ringer och efterfrågar information inför en ansökan om medling, till att ett ärende leder tull ett beslutsförslag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I din roll som administratör på Energimyndigheten kan följande arbetsuppgifter förekomma:
• samarbeta och ingå i ett team tillsammans med jurister och andra administratörer
• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna
• formulera brev, protokoll, förslag till beslut med mera
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering)
• göra mötes- och kalenderbokningar
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll
• arbeta i ärendehanteringssystem
• hantera många ärenden samtidigt
• besvara både e-post och telefonsamtal från allmänheten, media och sökanden i ärendena.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper i MS Office (Word och Excel) eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är dessutom högst meriterande om du har erfarenhet av:
• administrativt arbete inom statlig myndighet
• ärendehantering inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av Energimyndighetens ärendehanteringssystem ÄHL.
För att trivas och vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du besitter en stark organisationsförmåga och har förmågan att effektivt prioritera dina uppgifter. Dessutom krävs en utmärkt kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. En annan central egenskap är förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du utgör en värdefull del av ett team och kan samarbeta effektivt med andra.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70210".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Dreamwork Scandinavia AB

Kontakt
Louise Gardell
louise.gardell@dreamwork.se
070-838 31 36

Jobbnummer
8322381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: