Verksamhetsutvecklare, Personalavdelningen i Hylte kommun

Hylte kommun / Organisationsutvecklarjobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare.

Vill du bidra till ett Hylte med utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet?

Vår dynamiska personalavdelning består av fyra HR-strateger, tre lönekonsulter, en assistent, samt en personalchef. Vi är ett sammansvetsat gäng som trivs i varandras sällskap och som tillsammans bidrar till att stötta våra verksamheter. Vi är i en utvecklingsfas där vi ser möjligheter att stärka vår leveransförmåga, effektivisera arbetssätten och skapa synergieffekter genom vår kollektiva intelligens och med hjälp av digitala möjligheter. Här fokuserar vi på varandras styrkor, växer och gör varandra bättre! I denna utvecklande miljö kommer din innovativa förmåga och driv sätta prägel för hur vi tillsammans bidrar till dem vi är till för. "Sky is The Limit" hos oss och du får chansen att bli en del av detta! Vi tillämpar hybridarbete.

Just nu söker vi en verksamhetsutvecklare med fokus på process- och systemutveckling samt digitalisering. I dagsläget hanteras vår löne- och personaladministration i systemet Heroma där lönekonsulterna tillsammans med Laholms kommun förvaltar och sköter systemet med stöd av vår leverantör. Ambitionen framgent är att vårt system ska ses över, utvecklas och effektiviseras för att bättre stödja HR och löneprocesser.

Vi är öppna för olika bakgrunder och ser fram emot att arbeta tillsammans med dig som delar vår passion för att vara drivna och utvecklingsinriktade. Nedan anges exempel på erfarenhet, arbetsuppgifter, kvalifikationer och egenskaper för denna tjänst. Har du en annan bakgrund eller titel än den vi önskar men som kan vara relevant för arbetsbeskrivningen? Uppfyller du bara en del av kraven men är driven, resultatinriktad och brinner för system och digitalisering? Sök gärna!

Exempel på arbetsuppgifter i rollen:

Andra linjens support
• Ge support och lösa avancerade tekniska problem.
• Ansvara för löpande underhåll av systemet.
• Utfärda behörigheter och säkerställa korrekt åtkomst.
• Dokumentera rutiner och processer.

Manualer och utbildning
• Skapa och uppdatera manualer för systemanvändning.
• Utbilda användare i systemets funktioner och nya uppdateringar.
• Säkerställa användarvänligheten av systemet i samarbete med kollegor.

Rådgivande stöd och utveckling
• Fungera som rådgivande stöd till våra verksamheter.
• Driva utveckling och förbättring av arbetsprocesser i systemet.
• Arbeta nära Laholm i driften och utvecklingen av systemet samt upprätthålla och utveckla relationer med leverantörer.
• Hantera krav och samla in användarbehov.
• Ställa krav på leverantörer vid behov av externa lösningar

Omvärldsbevakning, digitalisering och implementering
• Omvärldsbevaka för att identifiera nya trender och tekniker inom HR och löneadministration
• Genomföra behovsanalyser inom HR- och löneområdet samt utveckla och implementera nya digitala arbetssätt
• Samordna, utveckla och digitalisera systemstödet för att optimera verksamheten

Vi ser att du har erfarenhet av att driva digitaliseringsprocesser och implementera nya arbetssätt. Det är viktigt att du har förmåga att flexibelt samverka verksamhetsnära, men skifta fokus vid behov. Du har bred kunskap inom digitalisering, HR, lön och system och är van vid ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt helst i en kommunal verksamhet. Du har en bred förståelse för hur HR processer och löneadministration samspelar utifrån ett systemperspektiv och hur det påverkar arbetsflöden.

Vidare ser vi gärna att du har följande kompetenser: Förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt med diverse aktörer på olika nivåer. Stark förmåga att analysera och förstå verksamhetens behov samt omvandla dem till praktiska lösningar. Har lätt för att lära dig nya saker och ta egna initiativ för att hitta kunskap. Du är också van att navigera mellan olika system och verktyg, helst i Heroma och i Hypergene. God förståelse för HR-processer och löneadministration utifrån systemperspektiv.

Bifoga endast CV där ovan kvalifikationer tydligt framgår. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Ronja Morales Nilsson, personalchef, 072-179 32 45

Fackliga företrädare
Vision
Samtliga fackliga företrädare nås via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00

Önskar du ta referenser på personalchef och hur det är att arbeta på avdelningen?
Be att bli kopplad till Personalavdelningen via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Hylte:2024:50".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hylte kommun (org.nr 212000-1207)

Arbetsplats
Hylte Kommun

Jobbnummer
8724281

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hylte kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hylte kommun: