Verksamhetsutvecklare inom ekonomi till Ledningsstöd - Gävle

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu en verksamhetutvecklare som vill vara med och bygga upp vår centrala utvecklingsförmåga på division myndighetsservice. Totalt är vi drygt 400 medarbetare inom division myndighetsservice som arbetar med service mot andra statliga myndigheter.

Tjänsten ligger inom ramen för avdelningen Ledningsstöd som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Norrköping.

Avdelningen för Ledningsstöd har verksamhetsansvar för:

• Samordning och planering för anslutning av nya kundmyndigheter till våra tjänsteområden.
• Förvaltning av divisionens verksamhetssystem.
• Divisionens utvecklingsarbete.
• Processarbetet inom divisionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
För att stärka förmågan kring verksamhetsutveckling inom divisionen och därmed bättre kunna leva upp till önskemål kopplat till våra administrativa tjänster som finns från kundmyndigheter och andra intressenter söker Statens servicecenter en verksamhetsutvecklare med bred erfarenhet inom ekonomiområdet till enheten för verksamhetsutveckling inom Ledningsstöd. Enhetens uppdrag är att leda divisionens utvecklingsarbete beträffande nya och befintliga tjänster. Arbetet sker i nära samverkan med andra stödfunktioner samt tjänsteproducerande avdelningar.

Du planerar och driver utvecklingsarbete inom ekonomitjänster, följer upp och sammanställer information, utarbetar beslutsunderlag samt leder och medverkar i divisionens utvecklingsprojekt. Du bidrar även till att utveckla enhetens interna arbetsformer. En viktig del av rollen är att utifrån omvärldsbevakning ta fram initiativ till förändringar för att utveckla tjänsterna inom ekonomiområdet och att förmedla hur förändringarna påverkar våra tjänster.

Publiceringsdatum
2021-12-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande annan utbildning inom området som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten.
• Dokumenterad flerårig erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling inom området ekonomi.

Vi ser att du har följande förmågor:

• Vara utvecklingsorienterad och drivas av att bidra med nya lösningar.
• Vara initiativrik och nyfiken på att framföra och genomföra möjligheter till utveckling.
• God analysförmåga med förmåga att identifiera och lösa problem.
• God samarbetsförmåga och kunna samverka både med interna och externa parter för att åstadkomma resultat.
• God kommunikativ förmåga som gör att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska.

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av tjänstedesign/tjänsteutveckling kopplat till ekonomiområdet
• Erfarenhet och kunskap kring processarbete kopplat till ekonomiområdet
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad antingen i Stockholm, Östersund eller Gävle. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 16 december 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Intervjuer kommer att ske 20-22 december.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
6189330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: