Verksamhetschef - Solhagagruppen Region Sydost

Bergshyddan AB / Sjukvårdschefsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergshyddan AB i Skövde, Tidaholm, Skara, Mullsjö, Habo eller i hela Sverige

Solhagagruppen, en av Sveriges ledande aktörer inom LSS, SOL och Skola med fokus på stöd och service till människor med funktionsnedsättning. All verksamhet har sin utgångspunkt i individens unika behov och önskemål. I företaget verkar cirka 1 200 anställda för att bidra till att realisera företagets vision, om Ett gott liv - Hela livet.

Bergshyddan, Solhagagruppens Region Sydost, erbjuder verksamhet för både vuxna och barn/ungdomar. Hos oss finns boende för barn- och ungdomar och även för vuxna. Daglig verksamhet samt egen fristående skola.
Verksamheten drivs med TEACCH och andra evidensbaserade metoder som utgångspunkt.

Då våra verksamheter finns både i trakten kring Jönköping och i Skaraborg, ser vi gärna sökande från båda dessa geografiska lägen.

Huvudsakligt ansvar:
Verksamhetschefens roll är att bygga upp, driva, och vidareutveckla en högkvalitativ boendeverksamhet. Detta i linje med Solhagagruppens värderingar:
• Vi visar respekt för människans värde
• Vi delar med oss, arbetar tillsammans och tar eget ansvar
• Vi hushållar med resurser och tar ansvar för framtiden
Verksamhetschefen arbetar utifrån gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer och policys vad gäller såväl brukare som medarbetare.

Förväntningar och krav i denna tjänst:
Som Verksamhetschef hos oss är du tillståndsbärare, vilket innebär ett helhetsansvar vad gäller verksamhetens kvalitet. Du säkerställer att genomförandeplaner är upprättade och efterlevs.
Du har ett ansvar för försäljning och beläggning av platser och etablerar goda relationer med kunder och andra externa intressenter.

Vi arbetar med ett verksamhetsnära ledarskap vilket b la innebär att du deltar i omsorgsarbetet. Du ansvarar för att insatserna planeras, dokumenteras och utvärderas utifrån den enskildes styrkor, intressen och önskemål/behov. Vi lägger stor vikt på nära samarbete med nätverket runt den enskilde.

Du har ett lönsamhetsansvar och ansvarar för planering av uppföljning av ekonomin. Du ansvarar för integration av koncerngemensamma system och verktyg.
I din ledarroll ingår bemanning/rekrytering och introduktion, lönesättning, målstyrning, utvärdering och avveckling. Du har ett fullt arbetsmiljöansvar.

Som ledare förväntas du tydliggöra krav och förväntningar i arbetet, vår vision och våra värderingar och ge medarbetarna förutsättningar att leva efter dessa genom handledning, utbildning och metodstöd. Du motiverar, engagerar och bidrar till arbetsglädje.

Kompetens/Erfarenhet för tjänsten:
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom socialt arbete (ex socionom) med kompetens för att bära tillstånd i en LSS-verksamhet. Du har ett brinnande intresse och erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättningar, företrädesvis vad gäller autismspektrumtillstånd och utvecklingsstörning.

Kunskap om de lagar (LSS, SOL, HSL) som reglerar omsorgen liksom arbetsrätten är ett krav. Vi önskar att du har en utbildning i och erfarenhet av TEACCH eller motsvarande tydliggörande pedagogik. Du har minst 3-5 års ledarerfarenhet från relevant verksamhet (boende) med eget resultatansvar.

Färdigheter:
Du har en personlig mognad, en grundtrygghet och en balanserad och varm framtoning. Du har en självinsikt och är öppen för egen utveckling. Du bygger goda relationer och är kommunikativ, öppen och tydlig. Du har ett starkt engagemang, en egen motor och ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är en förebild i organisationen som visar på goda exempel.

Publiceringsdatum
2014-03-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-30
Ange i ansökan var du vill arbeta.
Vi rekryterar löpande.
Döp ditt ansökningsmail till VC Sydost.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ann.carlander@solhagagruppen.se

Kontakt
Ann Carlander, HR-Specialist 070 166 5710 ann.carlander@solhagagruppen.se
David Eller, Verksamhetschef 036 32 78 67 david.eller@solhagagruppen.se

Företag
BERGSHYDDAN AB

Adress
BERGSHYDDAN AB
Sjöhultsvägen 13
56241 TABERG

Kontorsadress
Sjöhultsvägen 13
TABERG

Jobbnummer
1808398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergshyddan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergshyddan AB: