Vårdnära medicinsk sekreterare till BUP Södertälje
Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi söker en medicinsk sekreterare med inriktning på vårdnära administration till BUP Södertälje.
Tjänsten är en visstidsanställning på 70 % i 1 år med tillträde efter överenskommelse och möjlighet till tillsvidare tjänst om projektet permanentas under det kommande året. För att också du som har längre resväg ska finna tjänsten attraktiv så erbjuds ett lönetillägg under anställning på BUP Södertälje.
Om oss
Södertälje BUP är en stor barn- och ungdomspsykiatrisk öppenvårdsmottagning belägen i en vacker herrgårdsliknande byggnad centralt i Södertälje, ca 10 minuters promenad från pendelstationen. På mottagningen arbetar ett trettiotal personal; psykologer, kuratorer, läkare, sjuksköterskor, behandlare, arbetsterapeut samt administrativ personal. Gruppen representerar ett brett spektrum av erfarenheter och kompetenser att bedöma och behandla barn och ungdomar 0 - 18 år. Vi har nära samarbete med socialtjänst, barnläkarmottagning, vuxenpsykiatri och skola.
Din roll
Vi har under ett års tid haft ett utvecklingsprojekt på vår verksamhet då vi anställt en medicinsk sekreterare med inriktning mot vårdnära administration för att tillsammans med oss skapa mer effektiva vårdprocesser. Du har nu möjlighet att vara med i det fortsatta projektarbetet som varit lyckat och därav förlängs ytterligare och som troligen kommer att bli permanent implementerat.
Den medicinska sekreteraren har sin tillhörighet i mottagningens administrativa grupp som består av 5 andra administratörer och leds av en samordnare. Arbetsuppgifter och uppdrag samordnas av bitr.enhetschef, enhetschef och samordnande administratör.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att administrativt hålla i patientens väg genom vårdprocessen och avlasta behandlarna och ledningsgruppen administrativt. Arbetsuppgifterna består bl.a. av planering, bokning och kallande av neuropsykiatriska utredningar, gruppföreläsningar och gruppbehandlingar samt att förbereda arbetsmaterial till dessa samt administrativt arbete kring SIP-möten på mottagningen. Du kommer också att ha ansvar för IT-frågor och mottagningens statistiksystem samt bistå enhetschef i uppföljning av statistiken.
Kvalifikationer
Medicinsk sekreterare gärna med vidareutbildning inom logistik och vårdplanering. Du bör även ha goda kunskaper i svenska språket, stort intresse och kunskaper i IT-relaterade frågor och god kännedom om Office-paketet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker att det är roligt att möta människor och arbeta serviceinriktat och avlastande till övrig personal. Du bör ha god förmåga till flexibilitet, kunna ha många bollar i luften och ha en god organiserings- och planeringsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenhet av liknande arbete, personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Övrig information
Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.
Kontaktinformation
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marie Österholm eller samordnande administratör Annika Hedlund på tel:08-51453000.
Fackliga företrädare:
Vision, Ola Tellner, telefonnummer 08-12340481.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 11 oktober 2017. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Varaktighet, arbetstid
Deltid 70% Visstid på 1 år med möjlighet att permanentas
Publiceringsdatum2017-09-28ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Österholm
FöretagStockholms läns sjukvårdsområde SLSO
AdressStockholms läns sjukvårdsområde SLSO
Dalgatan 35
15134 Stockholm
KontorsadressDalgatan 35
Jobbnummer 3723720
Observera att sista ansökningsdag har passerat.