Utskottssekreterare (2st), avdelningen för ledningsstöd
Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introKommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet i Halmstads kommun och ansvarar för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor.
Kanslienheten som är en av enheterna på avdelningen för ledningsstöd leder, styr och samordnar arbetet med ärendehantering, sammanträdesadministration, diarium, juridik,
utredning, administration, IT och kommunarkiv. Kanslienheten ansvarar för diarium och sammanträdesadministrationen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens utskott.
Publiceringsdatum2019-05-20ArbetsuppgifterVill du jobba nära politiken och kommunledningen i en organisation med mycket spännande på gång? Kanslienheten söker nu två stycken utskottssekreterare.
I tjänsten som utskottssekreterare i Halmstads kommun är du en viktig länk mellan handläggare och förtroendevalda. Kommunkansliet ansvarar för sekreterarskapet i kommunfullmältige, kommunstyrelsen och dess utskott. En viktig del av tjänsten består av att hantera något av kommunstyrelsens utskotts sammanträden med att sammanställa handlingar, skicka kallelse och skriva protokoll. Du kommer då att arbeta i kommunens ärendehanteringssystem Ciceron. I tjänsten samverkar du dagligen med kommunsekreterare, registratorer och handläggare på kommunledningsförvaltningen. Du ska även kunna hantera olika typer av utredningsuppdrag såsom remisser och motioner.
KvalifikationerDe vi söker har en högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller juridik eller motsvarande som bedöms likvärdigt av arbetsgivaren. Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete, men detta är inget krav. Du kan uttrycka dig tydligt och professionellt både muntligt och skriftligt på svenska. Du är van att arbeta i system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Ciceron samt erfarenhet av offentlig verksamhet. De vi söker skriver på ett tydligt, välstrukturerat och logiskt sätt samt har förmågan att anpassa och strukturera information efter målgrupps förståelse. I rollen är det avgörande att man kan leverera i tid med kvalitet genom ett metodiskt, systematiskt och pålitligt arbetssätt. Vi tror också att du har förmågan att ge råd och stöd till verksamhetens medarbetare genom ett serviceinriktat arbetssätt.
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och vi ser mångfald som en styrka. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Då tjänsten är säkerhetsklassad kommer vi att göra en registerkoll på slutkandidat
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-04
Ange följande referens när du ansöker: C28382 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoel Halldin-Gjerdrum 035-137100
FöretagHalmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd
AdressHalmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd
Box 153
30105 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 4799545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.