Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
2014-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen" (publicerad 2016-01-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen
BUF:2014:268
Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.
Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
Barn- och utbildningsförvaltningens planeringsavdelning ansvarar för verksamhetssystemen Procapita och edWise och övriga It-frågor inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Utöver det lokalfrågor, antagning till gymnasieskolan, arkiv, diarium, kallelser och protokoll till nämnd och förvaltningsövergripande samverkansgrupp. Våra lokaler finns i Rådhus Skåne i Kristianstad. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer:
http://www.kristianstad.se/sv/Kristianstads-kommun/Utbildning/Central-forvaltning-BUF/Planering/Publiceringsdatum2014-06-11Dina arbetsuppgifterSom utredningssekreterare/nämndsekreterare i Barn- och utbildningsförvaltningen arbetar du huvudsakligen med kallelser och protokoll till Barn- och utbildningsnämnden, dess arbetsutskott, samverkansgrupp, samt övrig administration kring nämndens arbete. Du är vid behov också backup till vår registrator. Du är en nyckelperson när det gäller att hålla samman arbetet i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Evolution. Tjänsten ingår i Planeringsavdelningen.
KvalifikationerDu ska ha en samhällsvetenskaplig högskoleexamen och utbildning i förvaltningsrätt. Du har erfarenhet av sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse. Du ska också ha erfarenhet av arbete i digitalt ärendehanteringssystem. Om du tidigare har arbetat i Evolution betraktas det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av annat administrativt arbete.
Du ska ha en god känsla för svenska språket och har lätt för att formulera dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper i IT, ser nyttan av ny teknik och har ett intresse för samhällsfrågor.
Som person är du systemorienterad, säkerhetsorienterad och självständig. Du är engagerad, har lätt för att skapa nya kontakter och har god samarbetsförmåga.
Du bör också ha B-körkort.
Anställningsvillkor
Vikariat, 75% med tillträde snarast enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-05-31.
För mer information, ta kontakt med
Håkan Nilsson, Planeringschef, 044-13 64 17
För facklig information, ta kontakt med
Rolf Sjöberg, SACO, 044-13 64 40
Sista ansökningsdatum
2014-07-14
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen-Sök tjänst-längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Själv-service, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Handläggare Magnus Ericson på 044-13 21 48.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1906088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.