Utredningssekreterare

Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2015-12-22

Arbetsuppgifter
Falkenbergs kommuns kanslienhet söker en utredningssekreterare. Kanslienheten, som tillhör kommunstyrelseförvaltningen, består av kansli/arkiv, upphandling, IT och kommunikation. Kansliet ansvarar för kommunens centrala administration såsom post, diarieföring, ärendeberedning, kallelser/protokoll, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. På kansliet finns idag två utredningssekreterare, varav en nu kommer att gå på föräldraledighet under cirka ett år.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå i att bereda och utreda ärende, med mycket stor variation, till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Även andra allmänna utredningar/projekt ingår. Förutom att bereda ärenden inför besluten är kanslienhetens utredningssekreterare även protokollförare i kommunstyrelsen och dess arbetsutskott. Beroende på erfarenhet kan du även komma att vara protokollförare i kommunfullmäktige. Andra sekreterarskap i t.ex. valberedning kan komma att ingå. Ansvar för översyn av olika kommunala styrdokument mm ingår i utredningssekreterarnas arbetsuppgifter.

Kanslienheten planerar ett breddinförande av det kommunövergripande ärendehanteringsprogrammet och du kan även till viss del komma att bli delaktig i detta utvecklingsprojekt tillsammans med de ansvariga projektledarna och övriga förvaltningars tjänstemän.

Arbetet som utredningssekreterare utförs i nära samarbete med samtliga kollegor på enheten och kommunråden samt tjänstemän och förtroendevalda i hela den kommunala organisationen. Du kommer att ha många goda arbetskamrater och ingå en i fin social gemenskap.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning (ex statsvetenskap, juridik) eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Grundläggande kunskaper om kommunallag, offentlighet och sekretess, förvaltningslag är en förutsättning.

Tidigare arbete inom offentlig sektor, förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar samt kunskaper om sammanträdesteknik är meriterande.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet är det en förutsättning att du är noggrann och håller dig väl informerad om vilka mål och krav som gäller. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt egenskaper som vi fäster stor vikt vid. Mycket god förmåga att uttrycka sig såväl muntligt som skriftligt är väsentligt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående, upphör: Vikariat t o m 2016-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A530193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Pettersson, administrativ chef 0346-88 62 40
Oskar Åhrén, utredningssekreterare 0346 - 88 61 35
Jenny Antonsson, utredningssekreterare 0346 - 88 50 33

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Adress
Falkenbergs kommun, Kanslienhet
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
31180 Falkenberg

Jobbnummer
2590008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet: