Utredare/Verksamhetsutvecklare
Varbergs kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen i Varberg,
Falkenberg,
Halmstad,
Göteborg,
Borås eller i
hela Sverige Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt.
I Varberg bor snart 60 000 invånare och befolkningen ökar stadigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet. För att utnyttja den fulla potentialen ska Varberg utvecklas till "Västkustens kreativa mittpunkt". På vägen dit ska mycket hända. För att lyckas krävs nytänkande, framåtanda, kunskap och mod. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.
På Kultur- och fritidsförvaltningen har vi verksamhetsansvar för kommunens kultur- och fritidsansläggningar som bibliotek, konsthall, kulturskola, teater, fritidsgårdar, bad- och simanläggningar samt idrottsanläggningar. Vi ger också service och bidrag till föreningar inom kommunen. Vi är ca 120 anställda i förvaltningen och har ca 130 miljoner kr i budget. Förvaltningen har sedan 2013 en organisation som består av 3 avdelningar, kulturavdelning, fritidsavdelning och ungdomsavdelning.
Vi söker nu två verksamhetsutvecklare/utredare för visstidsanställning ett år, eventuellt längre.
Publiceringsdatum2014-01-18ArbetsuppgifterSom verksamhetsutvecklare/utredare ingår du i förvaltningens stab och är direkt underställd förvaltningschef. Tillsammans med nämndsekreterare och controller utgör du en stödfunktion till förvaltningschef och förvaltningens administrativa processer. På uppdrag av förvaltningschef och nämnd ansvarar du för, och är delaktig i förvaltningens utrednings- och utvecklingsarbete.
Du ansvarar för olika typer av utredningar, besvarar yttranden och motioner samt svarar på remisser inom kompetensområdet. Då vi i denna rekrytering söker två utredare/verksamhetsutvecklare kommer den ena tjänsten att ha särskilt fokus på att utveckla ledning och styrning inom förvaltningen där processkartläggning är ett viktigt verktyg, den andra på kommunikationsfrågor. Båda kommer att vara ansvariga för och delta i både förvaltningens och kommunövergripande projekt och arbetsgrupper.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning, som har erfarenhet av offentlig verksamhet och politiskt styrda organisationer. Arbete inom kommunal förvaltning är meriterande. Du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt med utredningar. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, har god förmåga att kommunicera samt goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av processkartläggning, kommunikation och jämställdhetsfrågor är också en merit.
Arbetstider och omfattningHeltid. Visstidasantällning 1 år, eventuellt längre Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. , upphör: Båda tjänsterna är tidsbegränsade till 1 år, men kan eventuellt förlängas.Den ena tjänsten är ett vikariat för vår verksamhetsutvecklare som kommer att vara tjänstledig från och med 20 mars.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-02
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ange följande referens när du ansöker: A372283
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Larsson Maspers, Tf förvaltningschef 0340-88 253
Jenny Engler, Verksamhetsutvecklare 0340-88 630
Facklig kontaktChristina Lindeberg, Vision 0340-883 46
FöretagVarbergs kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
43280 Varberg
Jobbnummer 1753312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.