Utredare som vill arbeta inom tillsynsområdet apotek
Läkemedelsverket / Apotekarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Läkemedelsverket i Uppsala,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.
Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg.
Beskrivning av enhet/verksamhet
ARD - Apotek och receptfri detaljhandel arbetar med tillsynsfrågor inom apotek, detaljhandel och marknadsföring av godkända läkemedel. På enheten arbetar 29 personer uppdelade på tre funktionsområden och en stabsfunktion. Grupperna apotek och detaljhandel leds av en gruppchef medan övriga rapporterar till enhetschefen. De som arbetar på enheten är utredare, inspektörer och handläggare där inspektörerna ofta är på resande fot. Vi erbjuder nu en tillsvidareanställning där vi söker en utredare som vill arbeta inom tillsynsområdet apotek.
Publiceringsdatum2020-12-04Dina arbetsuppgifterTillsynsarbetet kommer att bedrivas framförallt från kontoret och består av att hantera ärenden som inkommer till myndigheten. Exempel på ärenden är att bedöma och granska ansökan om apotekstillstånd, bedömning av förändringar och brister på apotek samt besvara inkomna frågor både via telefon och e-post utifrån aktuella regelverk. Det ingår även att delta i regelbundna kvalitetssäkringsmöten för att bland annat harmonisera bedömningar i ärenden och avvikelser från inspektioner. Enheten arbetar aktivt med att internt utveckla interna processer och instruktioner. De närmaste åren pågår dessutom ett större arbete med regelverksförändringar som kommer att innebära planering av stora informationsinsatser.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som är apotekare och som har kunskap och intresse av apoteksfrågor. Du har flerårig yrkeserfarenhet inom läkemedelsområdet. Har du erfarenhet av att arbeta med tillsyn och har erfarenhet av att arbeta på myndighet så är det meriterande.
Dina personliga egenskaperViktiga personliga egenskaper är förmåga att arbeta strukturerat och självständigt samt att kunna prioritera. Du är kommunikativ och har lätt för att ta initiativ i samarbete med andra. Dessutom bör du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Sista dag att ansöka är 2020-12-16
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Apotek och receptfri detaljhandel
Diarienummer: 2.4.1-2020-100824
Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.
Kontaktuppgifter för detta jobbDu är välkommen att kontakta enhetschef Annika Babra. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Åsa Kumlin Howell, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post
fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLäkemedelsverket
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Läkemedelsverket (org.nr 202100-4078),
http://www.lakemedelsverket.se/ Jobbnummer 5475765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.