Utredare/Revisorer till föreningar och stiftelser, Skattekontore
Skatteverket / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Sollentuna,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som innebär att du arbetar med kvalificerade arbetsuppgifter inom revision och/eller komplexa skrivbordsutredningar. Du har möjlighet att både få ett djup och en bredd inom företagsbeskattning samt dessutom arbeta med särskilda regler som bara gäller för föreningar och stiftelser. Samverkan med andra myndigheter, organisationer och branscher är en viktig arbetsuppgift för att förebygga att fel uppstår. Arbetet hos oss innebär att du utvecklas inom flera olika områden samtidigt som du kan fördjupa dig inom något område. Du kommer att utreda, analysera, informera och besluta i skatteärenden inom moms, inkomstskatt eller arbetsgivaravgifter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket
• har minst 2 års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet
• har engagemang och vill föra arbetet framåt
• bygger förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• tar ansvar för din egen och verksamhetens utveckling
• kommunicerar enkelt och tydligt i tal och skrift
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom föreningar och stiftelser samt djupare momskompetens. Det är även meriterande om du idag arbetar som skatterevisor eller har liknande kompetens.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-09-30Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristopher Hoerschelmann, Sektionschef 010-574 28 54
Anna-Lena Byegård, ST 010-577 58 72
Stefan Halvarsson, SACO 010-577 51 22
Ann-Charlotte Norberg, HR-konsult 010-574 86 78
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1664293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.