Utredare och revisorer till Stockholmsregionen
Skatteverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som utredare/revisor innebär komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Utredningarna görs ofta i samverkan med andra myndigheter och andra länder. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du möter företag i olika branscher och utreder ärenden inom flera varierande typer av kontrollinsatser.
Vi söker utredare och revisorer till Företagsskattekontoren 5 och 6 i Stockholm. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet där vi främst utreder ärenden som berör ekonomisk brottslighet och internationella transaktioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har ekonomexamen om minst 120p/180hp med inriktning mot redovisning och revision eller juristexamen om minst 180p/270hp med inriktning mot skatterätt
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat
• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå
• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel
• är ansvarskännande
• har god samarbetsförmåga
• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö.
Det är meriterande om du har jobbat med redovisning/revision.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 9 december!
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-11-18Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Marie Dyberg, HR-konsult, 010-57 48 346,
ann-marie.dyberg@skatteverket.seAnnsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293,
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seKarin Hammar Janetzki, Sektionschef, 010-5743006
Charles Holmgren, Sektionschef, 010-5742415
Mikael Taaler, Sektionschef, 010-5744904
Carin Borgar, Sektionschef, 010-5741308
Helena Nordén Kafe, SACO-representant, 010-57 44 069,
helena.norden.kafe@skatteverket.seLena Hansson, ST-representant, 010-5743616,
lena.k.hansson@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1394924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.