Utredare
Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd i Halmstad,
Falkenberg eller i
hela Sverige Vi söker en kvalificerad och lyhörd handläggare för arbete med ledningsstöd och kvalitetsfrågor
Publiceringsdatum2018-07-12BeskrivningHögskolan i Halmstad rustar människor för framtiden genom att skapa värden, driva innovation och utveckla samhället.
Ända sedan starten 1983 har verksamheten präglats av nytänkande. I dag är vi cirka 650 medarbetare och ca 9 000 studenter, har ett brett utbildningsutbud och internationellt välrenommerad forskning som bedrivs i tvärvetenskapliga innovations- och forskningsmiljöer. Högskolan deltar aktivt i samhällsutvecklingen genom omfattande och uppmärksammad samverkan med både näringsliv och offentlig sektor.
Dina arbetsuppgifterNu söker vi en utredare med placering vid högskolekansliet. Högskolekansliet är en avdelning inom verksamhetsstödet som bland annat ansvarar för handläggnings- och utredningsstöd åt Högskolans ledning, nämnd och styrelse, arkiv- och ärendehantering, juridiskt stöd, kvalitetssamordning och forskningsstöd. Som utredare blir du en del i detta och får därmed en viktig roll i att arbeta med verksamhetsstödets tre huvuduppgifter:
- att stödja utbildning och forskning
- att verka för att vi uppfyller de lagar, regler och förväntningar som ställs på högskolan som statlig myndighet
- att vara ett strategiskt stöd till ledningen
I arbetsuppgifterna ingår att vara delaktig i att utveckla Högskolans kvalitetsarbete, samordna processer och rutiner och bereda underlag inför beslut. Du kommer både att självständigt leda och tillsammans med andra delta i handläggnings- och utredningsarbete i en rad olika frågor. Du blir del av ett ledningsstöd som arbetar tillsammans med att lösa ärenden av varierande karaktär. Även andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter kan komma att ingå.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen (minst kandidatexamen eller motsvarande nivå) inom ett för anställningen relevant område. Du har minst några års erfarenhet av kvalificerat handläggnings- och utredningsarbete på en myndighet eller inom offentlig verksamhet. Önskvärt är att du har arbetat med kvalitetsarbete inom en större organisation och/eller har varit del av ett ledningsstöd. Vi ser det även som positivt om du har arbetat med för anställningen relevanta arbetsuppgifter inom universitets- och högskolesektorn. Du har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Som utredare behöver du vara en serviceinriktad person med en problemlösande och analytisk förmåga. Du trivs med att växla perspektiv mellan det strategiska och operativa. Du är strukturerad, noggrann och samtidigt flexibel. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och prestigelös samtidigt som du arbetar självständigt och är drivande. Du bidrar till att skapa en god arbetsmiljö som präglas av engagemang och arbetsglädje. Stor vikt kommer att fästas vid den personliga lämpligheten.
AnställningsvillkorVi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 nov eller snarast möjligt tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/79
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla De Vries Lindestam, kanslichef 072-2199022
FöretagHögskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd
AdressHögskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd
Kristian IV:s väg 3
30118 Halmstad
KontorsadressKristian IV:s väg 3
Jobbnummer 4254049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.