Utredande socialsekreterare till Familjeenheten

Socialförvaltningen, Kumla kommun / Administratörsjobb / Kumla
2015-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredande socialsekreterare till Familjeenheten" (publicerad 2018-12-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. Vår vision är att bli 25 000 invånare år 2025. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer, vilket sammantaget bidrar till att vi ska uppnå vår vision. I Kumla strävar vi alltid efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Publiceringsdatum
2015-03-11

Arbetsuppgifter
Individ och familjeomsorgen i Kumla förstärker på utredarsidan och söker socialsekreterare till Familjeenheten. Enheten består av 16 socialsekreterare samt öppenvården som består av 12 personal.

Du kommer att ingå i utredargruppen som arbetar med utredningar av barn och ungdomar. Enhetschef leder verksamheten tillsammans med sakkunnig socialsekreterare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga i gruppen. Dina främsta arbetsuppgifter som utredande socialsekreterare inom familjeenheten kommer att vara att utreda barn och ungas behov, samt bedöma och fatta beslut om insatser.
Familjeenheten arbetar aktivt med att hela tiden utveckla verksamheten för barn, unga och deras familjer. Detta innebär exempelvis att vi i utredargruppen arbetar med att öka forskningsanknytningen. För att kunna nå uppsatta mål och uppfylla behoven inom verksamheten tas varje år en kompetensutvecklingsplan fram för vår personal. Vi arbetar med nära stöd från arbetsledning för att kvalitetssäkra vårt arbete. Som nyanställd får du också extra stöd från en kollega som fungerar som din mentor.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och meriterande är att du har utbildning i samt erfarenhet av BBIC samt MI. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet från handläggning av barn/familjeärenden.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel, har en god social förmåga samt att du är en ansvarstagande och engagerad person.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Visstidsanställning t o m 2015-12-31.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-25
Ange följande referens när du ansöker: So nr 14/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Pöhner, Enhetschef 019-588192
Gabriella Mueller Prabin, Verksamhetschef IFO 019-58 85 71

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens servicece 019-58 80 00

Företag
Socialförvaltningen, Kumla kommun

Adress
Socialförvaltningen, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla

Kontorsadress
Stadshuset, Torget 69280 Kumla

Jobbnummer
2199718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, Kumla kommun: