Utredande socialsekreterare till Familjeenheten

Socialförvaltningen, Kumla kommun / Administratörsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Individ och familjeomsorgen i Kumla består av familjeenheten, vuxenheten, socialpsykiatri, enheten för integration barn och unga samt HVB verksamhet. Arbetet drivs av en gemensam verksamhetschef med mångårig erfarenhet inom området. Enheterna samverkar både i ärenden och sakfrågor. En gemensam fråga för förvaltningen är att upprätthålla ett barnperspektiv samt se barn som anhöriga i allt arbete som utförs inom individ och familjeomsorgen.



Publiceringsdatum
2018-12-27

Arbetsuppgifter
Vill du bli en del av vårt team och bidra med insatser för att hjälpa utsatta familjer?
Familjeenheten består av totalt 30 medarbetare uppdelat på två arbetsgrupper, myndighetsgruppen med handläggning enligt Sol och LVU samt familjerätt. Den andra gruppen, öppenvården bestående av familjebehandlare, familjehemssekreterare, fältare och kurator på familjecentralen. Enhetens uppbyggnad främjar samarbetet och skapar ett team runt familjerna som finns i vår verksamhet.

Enhetschef leder verksamheten tillsammans med sakkunnig socialsekreterare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i myndighetsgruppen som arbetar med myndighetsutövning gällande av barn och ungdomar, i gruppen finns mottagning, utredare samt barnsekreterare. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att utreda och följa upp barn och ungas behov.

Familjeenheten arbetar aktivt med att hela tiden utveckla verksamheten för barn, unga och deras familjer. Vi tror att vi bäst gör detta genom att främja delaktighet och dialog mellan medarbetare och ledning. Vi tror också att vi gör det genom att låta våra medarbetare utvecklas individuellt utifrån kompetens och intresse. Vår tror på att människor gör ett bättre arbete om de får utveckla sina intresseområden. För att kunna nå uppsatta mål och uppfylla behoven inom verksamheten tas varje år en kompetensutvecklingsplan fram för vår personal. Vi arbetar med nära stöd från arbetsledning för att kvalitetssäkra vårt arbete, detta sker både enskilt och i grupp. Vid nyanställning finns en introduktionsplan för att du som medarbetare ska få en strukturerad första tid hos oss. Under de första sex månaderna hos oss får du också extra stöd från vår mentor som är anställd för att skapa en bra introduktion till nyanställda .



Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och meriterande är att du har utbildning i samt erfarenhet av BBIC samt MI. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet från handläggning av barn/familjeärenden.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel, har en god social förmåga samt att du är en ansvarstagande och engagerad person.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.

Vill du ha ett utmanande, utvecklande och roligt jobb?
Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Visstidsanställning fr o m 190107 till 191231. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-15
Ange följande referens när du ansöker: So nr 89/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Forslund 019-58 89 86
Jana Asplund 019-58 83 34

Företag
Socialförvaltningen, Kumla kommun

Adress
Socialförvaltningen, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla

Kontorsadress
Stadshuset, Torget 69280 Kumla

Jobbnummer
4529459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, Kumla kommun: