Upphandlingsspecialist
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-05-13Dina arbetsuppgifterÄr du erfaren upphandlingsspecialist med kunskaper inom offentlig upphandling och redo att förvalta dina erfarenheter i en ny roll? Har du dessutom intresse för ledarskap och samordning samt en passion för att lösa komplexa juridiska och upphandlingsfrågor så är detta en roll för dig.
Vi söker en skicklig och engagerad upphandlingsspecialist för att ansluta till vårt team och ta ledningen i upphandlingsfrågor. Du kommer ha möjlighet att påverka, samordna och driva framgången för stadens upphandlingsarbete. Du kommer att tillhöra inköps- och upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen och utgör en viktig del av statsledningens stab. Du kommer rapportera till biträdande ekonomichef för staden. Vi tillhandahåller expertstöd till olika verksamheter genom vår kunskap inom inköps- och upphandlingsområdet och levererar även tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Med en central plats inom organisationen har vi omfattande kontakter och vårt arbete präglas av komplexitet, dynamik och ständiga utmaningar.
Inom ekonomiavdelningen ansvarar vi för flera viktiga områden, inklusive ekonomistyrning, finans, redovisning samt inköp och upphandling. Ett av våra huvuduppdrag är att leda och driva utvecklingen av stadens inköps- och upphandlingsverksamhet, vilket är en central funktion för att säkerställa effektivitet och affärsmässiga affärer.
Låter det intressant?
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2:a juni. Vi vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig att sammanfoga det till ett dokument.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu på
claudia.baronescu@randstad.se eller Sofie Berg på
sofie.berg@randstad.se.
Ansvarsområden
Som upphandlingsspecialist är du även ansvarig för samordningen och du kommer att ha en central roll i att leda och fördela det dagliga arbetet inom inköps- och upphandlingsenheten. Det innebär att du kommer att hålla i möten, vara det första bollplanket för kollegorna och se till att arbetet följer fastställda riktlinjer och mål. Din roll att vara avgörande för att säkerställa effektivitet och samordning inom gruppen.
Som upphandlingsspecialist tillhandahåller du juridiskt stöd till dina kollegor vid inköps- och upphandlingsenheten och organisationen i övrigt i det dagliga arbetet med upphandlingar och inköp. Detta innebär bland annat att hantera upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av upphandlingar, som exempelvis kvalitetssäkring av upphandlingsdokument och upprättande av avtal, samt att bidra med ett juridiskt perspektiv i strategiska frågor och vägval inför, under och efter stadens upphandlingar. I rollen som upphandlingsjurist/specialist bevakar du även rättsutvecklingen på det upphandlingsjuridiska området samt säkerställer att relevanta delar av kringliggande regelverk.
Vi genomför kontinuerligt förbättringsarbete, vilket inkluderar:
Digitalisering av processer och främjande av ökad användning av e-handel.
Strategiskt arbete med att utveckla och förbättra våra upphandlingsplaner.
Förbättring av stödet till våra verksamheter och bolag genom implementering av effektivare processer och rutiner. Detta kan innefatta utveckling av inköpsråd, beställarutbildningar och förbättrad dialog med marknaden.
Fokus på avtalsuppföljning samt uppföljning av både kvalitet och pris för att säkerställa att våra avtal lever upp till förväntningarna.
KvalifikationerFör att lyckas i denna roll tror vi att du är:
En erfaren jurist alternativt erfaren upphandlare med akademisk utbildning och expertis inom upphandlingsområdet och avtalshantering.
Har drivit egna upphandlingar där du har haft en aktiv roll i att planera, genomföra och avsluta upphandlingsprocessen.
Är mycket väl insatt i upphandlingsprocessen och har flerårig erfarenhet inom området.
Besitter mycket goda kunskaper om LOU/LUF.
En stark kommunikatör med förmåga att samarbeta och bygga relationer med interna och externa intressenter.
En problemlösare med förmåga att analysera komplexa juridiska frågor och ge praktiska och strategiska lösningar.
En driven individ som är redo att ta ansvar och driva framgång inom upphandlingsområdet.
Det är meriterande att ha erfarenhet från e-handel och spendanalyser.
Som person har du en stark inriktning mot att hitta lösningar och en unik förmåga att tydligt förstå och navigera sambanden mellan juridiska krav, affärsmässiga mål och de operativa behoven inom verksamheten. Du är detaljfokuserad och har en beprövad förmåga att skapa välorganiserade strukturer och effektiva processer. Vidare är du skicklig på att utforma långsiktiga strategier som är både praktiska och affärsdrivande.
ErfarenheterOffentlig upphandling
Upphandlingsförvaltning
Juridisk kunskap
Om företagetLandskrona stad
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Landskrona stad
Kontakt Claudia Baronescu
claudia.baronescu@randstad.se +46708296830 Jobbnummer 8673720
Observera att sista ansökningsdag har passerat.