Upphandlingssamordnare till offentlig verksamhet sökes
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-09-03Om tjänstenSom upphandlingssamordnare kommer du att arbeta med att ge stöd till verksamheten vid olika anskaffningar av varor och tjänster. Du kommer att vara en nyckelperson som koordinerar förnyade konkurrensutsättningar och hanterar självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med ett kompetent team av kollegor kommer du att delta i utvecklingsarbete inom enheten och bidra med din kunskap och ditt engagemang.
Rollen innebär många interna och externa kontakter, där du fungerar som enhetens "kanal in". Du ansvarar för att hålla enhetens information i olika kanaler uppdaterad och säkerställer att den möter verksamhetens behov. Utöver detta kommer du att hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda. Du arbetar enligt lagstiftning, processer och rutiner inom upphandlingsområdet.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis till sista januari 2025. För rätt kandidat kan det finnas möjlighet till förlängning.
I din roll som upphandlingssamordnare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ge upphandlingsstöd vid anskaffningar genom förnyade konkurrensutsättningar
• Självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg
• Utvecklingsarbete tillsammans med kollegor inom enheten
• Hantering av myndighetens anmälningssystem och avtalsdatabas
• Ansvara för att enhetens information hålls uppdaterad
Tjänsten som upphandlingssamordnare är ett konsultuppdrag med start omgående.
Om dig
Vi söker dig som har genomgått en YH-utbildning inom offentlig upphandling eller har minst två års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller liknande område. Du har tidigare erfarenhet från arbete i offentlig sektor eller praktik inom upphandling eller inköpsrelaterade frågor. Du har en stark administrativ förmåga och kan självständigt hantera uppgifter i ett elektroniskt system.
Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer med både interna och externa aktörer. Din språkliga förmåga på svenska är mycket god, både i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av upphandling och/eller inköp i offentlig sektor
• Mycket goda språkkunskaper i svenska
• Förmåga att arbeta självständigt i elektroniska verktyg
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om vår kund
Vår kund är en välrenommerad aktör inom den offentliga sektorn med en stark värdegrund och ett starkt fokus på utveckling och innovation. Här erbjuds du en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor som ständigt strävar efter att förbättra verksamheten.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
via
jesper.jenefjard@decco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Upphandlingssamordnare, Upphandling, Offentlig sektor, Stockholm, Ekonomi, Juridik, Inköp, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
jesper.jenefjard@adecco.se Jobbnummer 8875703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.