Upphandlingskonsult, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Är du rätt person för oss? Vi söker två drivna och engagerade upphandlingskonsulter till upphandlings-och avtalsenheten. En tjänst är framförallt inriktad på att leda och utföra upphandling av medicinteknisk utrustning och IT. Den andra tjänsten är framförallt inriktad på att leda och utföra upphandlingar av hjälpmedel.

Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar idag 12 personer varav 6 är upphandlingskonsulter. Enhetens uppdrag är att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller landstingets ställda mål. Enheten arbetar också strategiskt med inköpsstruktur och affärsetik, utveckling av landstingsgemensam avtalskatalog samt e-handelssystem. Du ska företräda landstinget inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att landstingets upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Publiceringsdatum
2016-03-03

Arbetsuppgifter
Som upphandlingskonsult arbetar du självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus. Du kommer att samarbeta med verksamheterna, planera och genomföra upphandlingar. Som upphandlingskonsult ger du verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor, medverkar vid informationstillfällen och interna utbildningar.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som juridik, teknik/IT, ekonomi etc eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt projektarbete och har erfarenhet av inköp/upphandlingsprocessen. Ytterligare en merit är om du har erfarenhet av
• medicinteknisk utrustning, annan teknisk apparatur och/eller IT eller
• att leda större projekt på längre tid.

Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-18
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/160755
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef 054-61 43 62

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO 054-61 54 47
Åsa Kvarnström, Vision 054-61 50 00 vx

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Kontorsadress
65005 Karlstad

Jobbnummer
2704700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: