Upphandlingsexpert med eget Affärsområdesansvar, Migrationsverke
Migrationsverket / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping,
Flen,
Motala,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Upphandlingsexpert med eget Affärsområdesansvar - Migrationsverket Norrköping
När det gäller nytänkande och innovativ hantering av upphandling och inköp, så ligger Migrationsverket idag i framkant som statlig myndighet.
Vi provar gärna nytt och ifrågasätter gärna gamla teser - ett sätt att driva utvecklingen framåt.
Arbetet sker kategoribaserat och verksamheten är idag uppdelad i fem olika kategorier, dessa baserade på hur Migrationsverkets huvudverksamhet ser ut. Varje kategori är vidare uppdelad i olika affärsområden med en affärsområdesansvarig som förvaltar samtliga avtal och tillhörande affär inom affärsområdet.
Arbetet bygger på ett helhetsansvar över tid, vilket bla. inkluderar upphandlingar/avrop, dialoger, strategiarbete, samt kontinuerligt uppföljningsarbete. Vår enhet fortsätter nu sin framgångsrika expansions och förändringsarbete och därför söker vi ytterligare medarbetare som vill arbeta hos oss i Norrköping som upphandlingsexpert med eget affärsområdesansvar.
Huvudsaklig arbetsuppgift
Din huvudsakliga arbetsuppgift innefattar att du ansvarar för att skapa förutsättningar för kategoriarbete, samt driva och stödja affärsprocessen avseende anskaffning av varor och tjänster inom ditt affärsområde. Det innebär även att identifiera och analysera förbättringsförslag, skapa och förankra strategier för framtida behov och affärer, arbeta med kontinuerlig uppföljnings- och effektiviseringsarbete, samt avtalsförvaltning. Detta görs i tätt samarbete med tvärfunktionella team i verksamheterna inom Migrationsverket.
Inkluderat är även att arbeta med upphandlingar (annonserade upphandlingar, avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt kvalificerade direktupphandlingar) företrädesvis inom området HR-Kommunikation-Ekonomi och IT, men kan även bli aktuellt inom andra områden.
Personliga kompetenser
Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och initiativrik. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du är flexibel och om nödvändigt förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Rollen som upphandlingsexpert med affärsområdesansvar ställer krav på att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga. Vidare har du en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt, samt förmåga att arbeta utvecklingsinriktat med långsiktig planering. Du är medveten om och förstår och tillämpning sv affärsmässiga principer, fokus på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
Publiceringsdatum2019-12-06Kvalifikationer - Eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi eller juridik, eller annan för tjänsten relevant utbildning
- Erfarenhet av upphandlings och inköpsarbete.
- God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i svenska och engelska i tal och skrift.
- God data- och systemvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet.
Meriter
- Erfarenhet av arbete med upphandlingssystem (gärna Tendsign).
- Erfarenhet av affärsförhandlingar i en upphandlings- och inköpsorganisation.
- Goda kunskaper avseende LOU och praktisk erfarenhet av upphandlingar de senaste 3-5 åren.
- Erfarenhet av tjänstebaserade affärer och inköp.
- Erfarenhet av att arbeta projekt och teamorienterat.
- Erfarenhet av kategoribaserat upphandlings och inköpsarbete.
- Kunskaper om hur man arbetar med leverantörs och affärsuppföljning
- Erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete företrädesvis i en upphandlings- och inköpsorganisation.
- Erfarenhet av arbete i en stor organisation
Vi ligger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt förmåga att passa in i existerande team på enheten.
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med Chefspoolens rekryteringskonsult Staffan Engberg, 0768-154544,
staffan.engberg@chefspoolen.se.
Vill du veta mer om den aktuella tjänsten och enheten kan du ta kontakt med ansvarig enhetschef Björn Jacobsson,
bjorn.jacobsson@migrationsverket.se.
Så ansöker duVälkommen med dina ansökningshandlingar, skrivna på svenska, senast den 7 januari 2020. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar, likväl som ansökningar med ofullständigt CV. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMigrationsverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2019-42754".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Migrationsverket (org.nr 202100-2163)
Arbetsplats Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd
Jobbnummer 4990556
Observera att sista ansökningsdag har passerat.