Upphandlingsenheten på PTS söker en tillförordnad enhetschef

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

PTS upphandlingsenhet söker en tillförordnad enhetschef till sitt härliga gäng upphandlare! Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar och inköp samt är van vid ett coachande ledarskap? Då kan du vara den vi söker!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Som tillförordnad enhetschef för upphandlingsenheten arbetar du nära avdelningschefen och dina enhetschefskollegor för att enheten, avdelningen och hela PTS ska nå ett gott resultat.

Enheten består idag av fyra medarbetare och är en social och öppen grupp som värdesätter ett nära samarbete.

Tjänsten som enhetschef innebär att du:

• Utvecklar, leder och driver enhetens arbete
• Tydliggör uppdrag och mål samt planerar, utvecklar och följer upp verksamheten i dialog med medarbetarna
• Har budgetansvar samt personal och arbetsmiljöansvar för enhetens medarbetare
• Leder och samordnar inköps- och upphandlingsverksamheten inom PTS
• Är rådgivande och coachande gentemot enhetens medarbetare i olika juridiska och affärsmässigt komplexa frågeställningar
• Kvalitetssäkrar upphandlingsdokumentation
• Vid behov genomför inköp/upphandlingar

Vi söker dig som har:

• akademisk examen eller likvärdig utbildning med relevant inriktning
• minst 5 års arbetslivserfarenhet av offentliga upphandlingar och inköp samt mycket goda kunskaper om, och erfarenhet av, lagen (2016:1145) om offentlig upphandling
• erfarenhet av arbete som chef eller ledare med personalansvar
• erfarenhet av att ha en samordnande roll med flera olika kontaktytor
• goda kunskaper i MS Office
• flytande svenska i tal och skrift.

Meriterande är:

• mer än 10 års arbetslivserfarenhet av offentliga upphandlingar och inköp
• kunskaper om och erfarenheter av lagen (2011:1029) om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet
• kunskaper om och erfarenhet av GDPR
• kunskaper om och erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen (2009:400)
• god kunskap i engelska i tal och skrift.

Som ledare på PTS förväntas du skapa motivation, tydlighet, delaktighet och engagemang för och tillsammans med ditt team. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du har ett coachande ledarskap och är skicklig på att skapa goda relationer. Du är lyhörd, lösningsorienterad och strukturerad.

Ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen är en del av divisionen för myndighetsstöd och består av tre enheter; upphandling, ekonomi/controlling samt fastighet/dokumentation.

Upphandlingsenheten ansvarar för beredning av inköps- och upphandlingsärenden. Dessutom ger enheten råd inom myndigheten i frågor avseende avtalsfrågor och vissa sekretessfrågor. Enheten hanterar även myndighetens avtalsregister och för talan i domstol vid överprövningar av upphandlingar m.m.

Att arbeta på PTS
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 380 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att alla medarbetare mår bra och har förutsättningar att nå goda resultat. Vi arbetar strukturerat med varje medarbetares mål och utveckling. Vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat till 31 oktober 2023. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Ansök
Välkommen med din ansökan senast den 3 november 2023.

För mer information kontakta avdelningschef Annika Leander på telefon 08-678 57 08 eller HR-specialist Linn Arnewing på telefon 08-678 57 01.

För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila saco@pts.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-10-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
7069524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: