Upphandlare Med Erfarenhet Av Entreprenader Eller Fastighetservi

Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret i Lund

Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.


Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Vill du vara med att aktivt leda upphandlingar viktiga för Lunds Kommun spännande expansion?
Då är
• Upphandlare upphandlingsenheten Lunds kommun uppdraget för dig!
Vi söker en framtidsinriktad upphandlare som genom strategisk förmåga såväl som praktisk handlingskraft vill vara med och driva det viktiga upphandlingsarbetet för att vi ska nå våra framtida mål. Hos oss arbetar du tillsammans med upphandlingsenhetens övriga upphandlare, utför och utvecklar vårt upphandlingsarbete, allt för att säkerställa framgång i kommunens viktiga arbete med tillväxt och god kommunservice. Du kommer också att jobba med upphandlingar i samverkan där ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter medverkar, och där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar.

Inom ramen för ditt uppdrag kommer du ha ett mycket nära samarbete med Serviceförvaltningen/Markentreprenad, där dina kunskaper och erfarenheter om entreprenad och fastighetsförvaltning kommer väl till pass.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar. Lunds kommun är noga med, att som arbetsgivare delegera mandat och befogenheter, vilket göra att du tidigt kommer att få möjlighet till helhetsansvar för ett antal spännande avtal och områden. I dina arbetsuppgifter ligger också ett ansvar för att upprätta och förvalta ramavtal samt medverka i avtalsuppföljningar.
Du kommer också vara ett viktigt stöd för verksamheten då arbetet innehåller, bland mycket annat, kommunikation och rådgivning i upphandlings-och avtalsfrågor till kollegor i våra olika verksamheter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, YH, högskola eller universitet. Du ska ha god erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling. Erfarenhet av entreprenadupphandling och i viss mån entreprenadjuridik är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.
Du ska vara erfaren nog att klara av att ta eget ansvar och driva egna upphandlingsprojekt från start.

Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Arbetet kan stundvis vara stressigt så det är bra om du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig. Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi jobbar för att utveckla och ha goda affärsrelationer med våra leverantörer och kunder varför ett fokus på goda affärer är ett måste.
Dina personliga egenskaper väger också tungt, där egenskaper som att vara noggrann, strukturerad och ha förmåga att självständigt ta initiativ hjälper dig att lyckas i dina uppdrag.

Ansökningar hanteras löpande. Sista ansökningsdatum 2018-05-30
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering.
Denna rekrytering sker tillsammans med vår samarbetspartner Affektor Group. Alla ansökningar görs därför direkt till Affektor Group via nedan länk.
Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller andra rekryteringsbolag i denna rekrytering.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Välkommen med din ansökan!

http://www.affektor.se/#lediga-jobb



ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten endast genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: * Tjänsten tillsätts löpande med omgående tillträde.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-30
Ange följande referens när du ansöker: KK 2018/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt Myhrman
Birgitta Petrusson 046-359 50 64
Ingrid Edling, 046- 359 66 31

Företag
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret

Adress
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222 Lund

Jobbnummer
4113453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret: