Upphandlare med erfarenhet av entreprenad, Stockholm
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 10 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Publiceringsdatum2022-02-01Dina arbetsuppgifterKunden söker en upphandlare med erfarenhet av entreprenad. Som upphandlare hos kunden ansvarar du för att leda upphandlingsprocessen och säkerställa att de aktiviteter som ingår i denna utförs. Du bidrar till att det blir ett fördelaktigt affärsupplägg samt att upphandlingarna utformas så att uppställda mål avseende tid, omfattning och kvalitet uppnås. Du ansvarar för att, tillsammans med kravställare från verksamheten, bolagsjurister, ekonomer och övriga projektmedlemmar, ta fram upphandlingsdokument inklusive avtalsunderlag.
Dina arbetsuppgifter• att genomföra upphandlingar/avrop mot upphandlingens/avropets mål i enlighet med fastställt genomförandebeslut avseende omfattning, tid och kvalitet.
• att upphandlingen/avropet sker i enlighet med LOU resp LUF samt övriga riktlinjer, rutiner och strategier inom kunden.
• att samverka med projektledare, projektgrupper och andra intressenter i avtals- och upphandlingsfrågor.
• att programmets övergripande strategier för uppdraget realiseras genom relevant delar av upphandlingsdokumenten.
• att ta en aktiv del i framtagande av upphandlingsdokument och avtalsförslag.
• sammanhållen kommunikation mot leverantörer.
• att bidra till samordning och kommunikation med såväl interna som externa intressenter.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Minst 1 års erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar, som anställd eller konsult, under de senaste tre åren.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller juridik alt. yrkeshögskoleutbildning inom inköp/upphandling
• Ansvarat för och genomfört minst 2 upphandlingar enligt LOU eller LUF de senaste tre åren.
• Genomfört minst en entreprenadupphandling de senaste tre åren.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera.
• Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effek-tiva arbetssätt.
• Lösningsinriktad och tar sig an problem med en öppen attityd, bjuder in till dialog och samverkan.
• Kommunicerar enkelt och tydligt i tal och skrift med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.
• Förmåga att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt och prioritera mellan dessa.
• God förmåga att samarbeta och skapa team, upprätta och bevara relationer.
• Vara självgående, ha förmåga att fatta beslut utifrån mandat samt bra på att leda sig själv och andra.
• Tar initiativ och hittar alternativa lösningar om problem uppstår.
• Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 10 mån
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6300716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.