Upphandlare med erfarenhet av bygg- och installationsentreprenad

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 1 år
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 80%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2022-03-02

Dina arbetsuppgifter
Kunden söker en upphandlare med erfarenhet av bygg- och installationsentreprenader. Som upphandlare ingår du i Upphandlingsenheten i Avdelning Planering. Enheten består av upphandlingschef, 5 upphandlare, en senior upphandlare samt en avtalscontroller.

Dina arbetsuppgifter
• Leda genomförande av förvaltningens entreprenadupphandlingar med underlag från projekten och i enlighet med lagar och regler samt regionens riktlinjer och förvaltningens processer och rutiner.
• Aktivt arbeta med information till leverantörsmarknaden om kommande upphandlingar i syfte att skapa konkurrens och nå förvaltningens mål med minst tre anbud per upphandling.
• Stödja förvaltningen vid avrop mot ramavtal och genomförande av direktupphandlingar.
• Delta i utveckling av förvaltningens styrande dokument inom upphandling. Det innebär en projektövergripande upphandlingsstrategi samt rutiner, processer och mallar för genomförande av upphandlingar. Bland de styrande dokumenten ingår som viktiga delar förvaltningens mallar för AF och kontrakt som ska användas i upphandlingarna.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Minst 5 års erfarenhet av upphandling av bygg- och installationentreprenader enligt AF AMA, AB, ABT mm.
• Dokumenterad erfarenhet för upphandling av minst 3 installationsentreprenader i storlek om minst 100 miljoner kronor per styck.
• Minst 9 års erfarenhet av upphandling.
• Minst 3 års dokumenterad erfarenhet att arbeta med upphandling i infrastrukturprojekt i storlek om minst 2 miljarder kronor.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling.
• Minst 3 års arbete inom offentlig upphandling enligt LUF.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6396816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: