Upphandlare/Administratör till upphandlingsfunktionen
Länsstyrelsen i Skåne län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Skåne län i Malmö,
Lund,
Bjuv,
Klippan,
Höganäs eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet. Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är ett dynamiskt samhälle i balans - en miljömässigt, ekonomiskt och socialt hållbar utveckling.
Publiceringsdatum2012-09-04ArbetsuppgifterLänsstyrelsen i Skåne län söker en upphandlare/administratör till upphandlings-funktionen. Anställningen är ett vikariat ca 1 år, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Malmö.
Vid Länsstyrelsen finns en central Upphandlingsfunktion som organisatoriskt tillhör förvaltningsavdelningens rättsenhet. Upphandlingsfunktionen består av två upphandlingsjurister och en upphandlare. Upphandlingsjuristerna har bl a till uppgift att ge juridiskt stöd och ansvara för att en enhetlig hantering av upphandlingarna sker inom Länsstyrelsen. Upphandlingsfunktionen arbetar konsultativt och vägledande samt ansvarar för att hela upphandlingsprocessen genomförs på ett formellt korrekt sätt och i enlighet med gällande lagar och förordningar.
KvalifikationerDu ska ha
• Ekonomisk/juridisk utbildning på högskolenivå, alternativ eftergymnasial yrkesutbildning inom ekonomi/administration eller annan likvärdig utbildning.
• Utbildning inom inköp/upphandling och/eller erfarenhet från operativt inköps-/upphandlingsarbete i större organisation eller myndighet.
• Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Som person är du är självgående, stabil och serviceinriktad. Vidare är du utvecklingsinriktad samt strukturerad, detta innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Det är också av vikt att du är kvalitetsmedveten, med detta menar vi att du är noggrann och att du anstränger dig för att nå upp till den kvalitetsstandard och de mål som finns för verksamheten. Arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.
Körkort krävs för anställningen eftersom Länsstyrelsen har kontor och verksamheter på fem olika platser i Skåne.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-25
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi ber dig söka arbetet genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Ange följande referens när du ansöker: 112-19877-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeif Nyberin, 040/044-25 25 15
Facklig kontaktAnn Westerdahl, 040/044-25 25 26
Ann-Margreth Nilsson, 040/044-25 25 13
FöretagLänsstyrelsen i Skåne län
AdressLänsstyrelsen i Skåne län
20515 MALMÖ
Jobbnummer 1331648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.