Undersköterskor sökes till Svarte Särskilda Boende
Ystad kommun / Undersköterskejobb / Ystad
2022-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor sökes till Svarte Särskilda Boende" (publicerad 2022-05-05) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystad kommun i Ystad På Social omsorg arbetar 1100 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till invånare i vår kommun som på något sätt behöver omsorg eller stöd.
Vi arbetar inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.
Publiceringsdatum2022-02-25ArbetsuppgifterSvarte särskilda boende söker ny kollega till tillsvidaretjänst. Tjänsten är på 100%, men finns det önskemål om lägre tjänstgöring finns den möjligheten. Vi ingår i heltid som rättighet, och du kan därmed ansöka om tjänstledigt ner till 70%.
Som undersköterska i Ystads kommun arbetar du enligt socialtjänstlagen med att bevara och utveckla brukarens egna resurser utifrån ett salutogent synsätt. De biståndsbedömda insatserna består av personlig omvårdnad, städ, måltidsinsatser, ledsagning etc. samt HSL-delegerade arbetsuppgifter så som läkemedelshandräckning. Du ska bidra till att skapa en trivsam atmosfär för brukarna.
Tunga lyft kan förekomma.
Ensamarbete förekommer.
KvalifikationerVi söker dig som har omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Det är ett krav med tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och har du dessutom specialistutbildning inom demens är det meriterande.
Du ska ha en professionell inställning, vara lyhörd, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta samt ser utveckling och nya förutsättningar som en positiv utmaning. Du behärskar svenska språket väl både i tal och skrift. Med din tidigare erfarenhet har du en trygghet i din yrkesroll och förmågan att ta det ansvar som krävs och bidra till en god stämning och stabilitet i personalgruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Erfarenhet av Life Care och Time Care samt godkänd delegering är positivt.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
ÖVRIGT
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Schema. Rullande schema både dag/kväll, vardagar och varannan helg. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-05-02 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
FÖRMÅNER
Friskvård
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagYstad kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22:56".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ystad kommun (org.nr 212000-1181)
Arbetsplats Ystads kommun, Social Omsorg
Kontakt Rekryterare
Katarina Svensson
katarina.svensson@ystad.se 0411- 57 74 35 Jobbnummer 6382457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.