Undersköterska/vårdbiträde, hemtjänsten i Everöd
Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
2018-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska/vårdbiträde, hemtjänsten i Everöd" (publicerad 2018-10-23) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Hemtjänsten i Everöd består av ca 22 medarbetare.
Arbetet präglas av professionella, flexibla och kundfokuserade medarbetare. Om du tror att detta arbete hade passat dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2018-04-12Dina arbetsuppgifterDu arbetar med omsorg och service i ordinärt boende utifrån kundens behov samt delegerad hemsjukvård. I arbetet ingår även att vara kontaktman samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.
KvalifikationerDu som söker behöver inte ha godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig men det är önskvärt. Har du tidigare arbetat i hemtjänst så är det starkt meriterande, liksom arbete inom vården. All tidigare arbetslivserfarenhet ser vi som positivt.
Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna vilket ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du behöver också ha grundläggande datorkunskaper. Då bilkörning förekommer i arbetet är B-körkort är ett krav. Dina personliga egenskaper är viktiga för att passa i rollen och vi söker dig som är flexibel, har ett professionellt bemötande mot alla man möter i arbetet, självständig i att planera och strukturera arbetet och har förmågan att respektera fattade beslut.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder två vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet varar till 2018-08-20. Din placering är hemtjänsten i Everöd. Kvälls- och helg tjänstgöring ingår i tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Vindgard som är enhetschef på 044-13 48 66.
Sista dag att ansöka är I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Annonsen visas längst till och med 2018-05-30.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2018-08-20
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-30
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/322
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Vindgard, enhetschef 044-13 48 66
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4079600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.