Undersköterska till Intensivvårds- och postoperativa avdelningen
Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi / Undersköterskejobb / Ystad
2019-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till Intensivvårds- och postoperativa avdelningen" (publicerad 2019-01-21) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi i Ystad,
Sjöbo,
Lund,
Malmö,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med brett utbud av specialiserad vård. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet och tillgänglighet, helhetssyn och omtanke som kännetecken. Intensivvårds- och postoperativa avdelningen i Ystad har tre intensivvårdsplatser, en intermediärplats och fyra postoperativa vårdplatser som är bemannade dygnet runt. På uppvakningsavdelningen finns även tio vårdplatser för dagkirurgi måndag till fredag. Intensivvården hos oss har en inriktning mot allmän IVA men vi erbjuder även Prisma behandling. Inriktningen på våra operationer är allmänkirurgi, gynekologi, urologi, ortopedi samt Öron-näsa-hals.
Publiceringsdatum2019-01-17ArbetsuppgifterArbetet hos oss är omväxlande och intressant i en välkommande arbetsmiljö på vår IVA och postop avdelning, med god stämning och höga ambitioner. Du kommer bland annat att arbeta med teknisk apparatur, sköta vissa registreringar i journalsystem samt assistera läkare vid framdukning. En annan viktig del i arbetet är att skapa god kontakt med såväl patienter som anhöriga. Vår avdelning präglas av ett stimulerande och utvecklande arbete i en högteknologisk miljö med bland annat Prisma-behandling.
Arbetsmiljön är viktig för oss och vi har organiserat enheten så att du ska ha ett stort inflytande och hög delaktighet. Vi är cirka 50 procent sjuksköterskor och 50 procent undersköterskor och vi jobbar i små effektiva team med en sjuksköterska och en undersköterska i varje.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad och godkänd omvårdnads-/undersköterskeutbildning. Har du tidigare erfarenhet inom akutsjukvård, intensivvård och/eller postoperativvård ser vi det som en fördel. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket i såväl i tal som i skrift.
Det är viktigt att du har lätt för att arbeta med medicinteknisk utrustning och tycker att detta är intressant. Vidare vill vi att du har goda datorkunskaper och kan med lätthet lära dig nya system.
Du som söker är socialt utåtriktad, har ett positivt förhållningssätt och eftersom vi arbetar under principen frihet under ansvar, behöver du en personlig mognad och god förmåga att samarbeta med en stor variation av kollegor. Medarbetarnas aktiva engagemang att påverka avdelningens utveckling är en del i vårt sätt att arbeta. Det är viktigt att du är engagerad i ditt yrke, trivs i ett omväxlande och prestigelöst klimat samt vill vara med och bidra till vår goda vårdkvalitet.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-18
Ange följande referens när du ansöker: A843271
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Petersson, Enhetschef IVA/Postop 0411-897196
Åse-Lotte Sandmark, Enhetschef Anestesi 0411-99 52 66
Marie Busch, Verksamhetschef 0411-89 70 88
FöretagRegion Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi
AdressRegion Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 4561493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.