Undersköterska med samordnaruppdrag till Pålsbo äldreboende
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Undersköterskejobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introHemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
Publiceringsdatum2022-11-28ArbetsuppgifterHej! Jag heter Elahe Poorzaki och är enhetschef för Pålsbo äldreboende. Jag söker dig som vill arbeta som undersköterska med samordnaruppdrag, vilket innebär att du är ett stöd för personalen i frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer också leda och samordna arbetet vid behov.
Tjänstens uppdrag består främst av administrativt arbete. Exempelvis planering för verksamhetens bemanning, lönehantering samt att ansvara för introduktion av nyanställda. Du har ansvar för planering av beslutade insatser för våra kunder i vårt planeringsverktyg, samt använder flera andra systemverktyg i ditt dagliga arbete. Har du erfarenhet från schemaläggning ser vi det som meriterande.
Uppdraget som samordnande undersköterska gäller för ett år i taget.
Du ska kunna vara delaktig i det dagliga vård och omsorgsarbetet, där du utför beviljade insatser för verksamhetens kunder. I detta ingår bland annat medicinska insatser som utförs på delegation från sjuksköterska, personlig omvårdnad, inköp, städning och tvätt.
Du ser till den enskildes behov och önskemål. I vår arbetsgrupp är arbetet flexibelt och vi arbetar dagligen med att skapa en god vardag för de boende. I din arbetsvardag har du nära till havet, flygstaden och tillgång till fina gångstråk i närområdet.
Som chef tror jag på att vara engagerad, närvarande och inlyssnande. Dina personliga egenskaper är avgörande för att du ska trivas hos oss. Vi arbetar alltid med kunden i fokus.
KvalifikationerSom kollega på Pålsbo Äldreboende måste du vara utbildad undersköterska, du har minst 2 års erfarenhet som samordnare och är väl insatt i schemaläggning enligt heltid som norm. Om du tidigare har arbetat inom en liknande roll är det ett stort plus. Har du dessutom systemkunskaper kopplat till våra digitala system är det precis dig vi söker. Vi arbetar bland annat i Heroma, LifeCare & SignIT .
Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners.
Du arbetar självständigt med struktur och har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att förklara, lyssna och få ner information både i tal och text. Du trivs med att arbeta effektivt i en roll med många kontaktytor, har en förmåga att arbeta utifrån ett ekonomiskt perspektiv i förhållande till verksamheten och kan prioritera utifrån verksamhetens behov
Vi värdesätter också att du är en trygg person, med hög social kompetens, med ett gott bemötande till alla samt arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet.
Du har en god datorvana, Intresse av teknik och välfärdsteknologi och har kunskaper i system som till exempel Heroma, Life Care ange gärna i din ansökan vilka system du har kunskaper i.
För att trivas i rollen som samordnande undersköterska trivs du i en arbetsmiljö med tidvis högt arbetstempo och löser uppkomna problem med god struktur- och planeringsförmåga.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.
Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg, betyg och referenser. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret.
Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen
Som anställd på hemvårdsförvaltningen och Halmstads kommun får du en grundplacering på en enhet. I anställningen ingår det att du med ett öppet sinne ska kunna arbeta på andra enheter om verksamheten kräver det.
Vi erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag på 2000:-/år som kan användas till valfri friskvård enligt skatteverkets riktlinjer. Vi har en personalförening som anordnar olika aktiviteter med förmånliga erbjudande till olika resor, aktiviteter och föreställningar.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C113909 - 2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Elaheh Poorzaki
elaheh.poorzaki@halmstad.se +46 702880354 Jobbnummer 7211537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.