Tysktalande Kundtjänstmedarbetare Front Office
Jerrie AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.
Klingel söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare! Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är ett vikariat på 18 månader med start i augusti/september 2017. För rätt person finns goda chanser till fortsatt anställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara första linjens kundtjänst och besvara inkommande kundärenden via telefon, chat, mail och sociala medier.
• Jobba aktivt med merförsäljning för att uppfylla avdelningens satta mål.
• Ringa till kunder i olika outbound-aktiviteter.
• Ge feedback kring företagets processer ur ett kundperspektiv.
• Ge feedback kring kampanjer, marknadsaktioner, katalogutskick mm genom att aktivt delta i möten, diskussioner, teamarbete och workshops.
• Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.
Vi söker dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller orderadministration. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, och har goda kunskaper i både tyska och engelska. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning. Du trivs med ett administrativt och serviceinriktat arbete där telefon och dator är dina främsta redskap. Du tar stort ansvar för ditt arbete och det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval och intervjuer kommer att påbörjas vecka 33.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-06-28ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie AB
AdressJerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 3579628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.