Två registratorer, varav en med arkivariekompetens

Locum AB / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

VD-staben på Locum

Locum AB är inne i en expansiv period. Vi står inför en lång period av stora investeringar och ökad projektvolym. Detta ställer krav på väl fungerande stöd till verksamheten där registratur och arkiv fyller en viktig funktion.

Publiceringsdatum
2013-11-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu två registratorer, varav en med arkivkompetens, till VD-staben. Du kommer främst att arbeta med diarieföring av ärenden och handlingar i systemet Platina samt inskanning och utlämning av handlingar. En viktig del i arbetet är att erbjuda utbildning och stöd i dokumenthantering till kollegorna inom Locum. Du kommer även delta i den pågående utvecklingen av vår dokument- och ärendehantering samt bidra till att utveckla arbetsprocesser.

VD-stab består av verksamhetsutvecklare, bolagsjurister, kvalitetschef, säkerhetschef, beredskapssamordnare, VD-assistent samt tre registratorer. Inom Locum samarbetar du med och stödjer hela verksamheten. Stora interna kunder är bl a upphandlingsenheten, kund- och fastighetsavdelningen och projektavdelningen. Externa kontakter är exempelvis Landstingsarkivet och SLL:s nätverk för registratorer.

Kvalifikationer
Du har utbildning, t ex diplomerad registrator, eller högskoleutbildning inom arkiv- och informationskunskap och gärna mer än 2 års erfarenhet av registrering och arkivarbete inom offentlig verksamhet. Du har också kännedom om de lagar som rör dokumenthantering i offentlig förvaltning. Eftersom stor del av vårt arbete utförs digitalt förutsätter vi att du har god datorvana.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger särskild stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är ordningsam och noggrann. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Vi ser även att du är serviceinriktad och kundorienterad med en förmåga att behålla lugnet även i stressiga situationer.

Locum AB är Sveriges ledande fastighetsbolag för vårdmiljöer. Vårt uppdrag är att inom Stockholms läns landsting förvalta och utveckla vårdens fastigheter och lokaler och skapa största möjliga värde för vården. Vi hittar lösningar som motsvarar vårdgivarnas och patienternas behov genom att ta helhetsansvar och jobba i god samverkan och med hög kompetens med kunder och leverantörer.

Tjänsten är placerad på Locums kontor i Stockholm. Vi sitter i moderna, attraktiva och tillgängliga lokaler centralt på Södermalm. På huvudkontoret finns specialistkompetens inom bl. a. förvaltning, projektledning, fastighetsutveckling, miljö, energi, CAD och BIM m.m.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.

Locums värderingar är Kundnytta, Helhetsansvar och Samverkan. Läs mer om oss på www.locum.se.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-15
Ange följande referens när du ansöker: LOC-13-20009
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
vVD Per-Inge Buskas per-inge.buskas@locum.se

Facklig kontakt
Ledarna Ledarna 0200-871111
Vision Vision 0771-440000
Akademikerföreningen SSR Akademikerföreningen SSR 08-6174471

Företag
Locum AB

Adress
Locum AB
Box 1053
83129 Östersund

Jobbnummer
1715764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: