Två Handläggare Till V-Dala Överförmyndarkansli
Hedemora kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Hedemora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Hedemora,
Säter,
Avesta,
Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hedemora kommun i Hedemora,
Borlänge eller i
hela Sverige Hedemora - Dalarnas äldsta stad - är en ekokommun i södra Dalarna med 15 050 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.
Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1200 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. God livskvalitet innebär bland annat att Hedemora kommun är en ekokommun med goda boendemiljöer, att vi utvecklar kultur- och naturmiljöer, erbjuder bra förskolor och grundskolor, en gymnasieskola med utbildning av högsta kvalitet, samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.
Publiceringsdatum2016-11-29ArbetsuppgifterHedemora kommun, Kommunstyrelseförvaltningen söker två Handläggare till V-Dala överförmyndarkansli.
Sedan 1 januari 2015 samverkar Hedemora-, Avesta- och Norbergs kommuner i överförmyndarfrågor genom V-Dala överförmyndarsamverkan. V-Dala överförmyndarsamverkan ägnar sig åt myndighetsutövning och har i första hand rollen att vara en tillsynsmyndighet med uppdraget att genom sin granskning se till att de personer som har en ställföreträdare (god man, förvaltare, god man för ensamkommande barn, förmyndare) inte lider några rättsförluster pga ställföreträdarskapet. Man har också en rådgivande roll, ansöker till tingsrätten om olika ställföreträdarskap och beslutar om vissa ställföreträdarskap och olika tillstånd m.m. Kansliet ska bedriva en effektiv-, rättssäker- och serviceinriktad verksamhet inom överförmyndarområdet.
En förutsättning för att kunna bedriva en rättssäker verksamhet med god service är kvalitetsmedvetna medarbetare med gott bemötande och omdöme, goda kunskaper inom området, stark servicekänsla och vilja att företräda V-Dala överförmyndarsamverkan på ett positivt sätt.
Arbetsuppgifter: Handläggning och skriftlig dokumentation, granskning av årsräkningar m.m, utredningar med bedömningar, diarieföring med flera arbetsuppgifter. Arbetet innehåller många varierande arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleexamen eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig erfarenhet med ekonomisk-, juridisk- och/eller social inriktning och har goda datakunskaper. Arbetet kräver att du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du som person är kreativ, drivande och trygg samt har hög arbetskapacitet och god samarbetsförmåga. Arbetet ställer höga krav på muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i svenska. Vi utgår från att du är van att arbeta med datorn som verktyg och att använda dig av olika informations- och verksamhetssystem.
Vi lägger stor vikt vid Dina erfarenheter av att arbeta med överförmyndarfrågor.
ÖVRIGT
Välkommen med Din ansökan (personligt brev, CV, löneanspråk samt angivande av ref.nr) via offentligajobb.se eller via post till:
Hedemora kommun
V-Dala överförmyndarkansli
Box 201
776 28 HEDEMORA
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: KSF 12/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Christine Östlund Bäckehag 0225-34 172
FöretagHedemora kommun
AdressHedemora kommun
Box 201
77628 Hedemora
Kontorsadress77628 Hedemora
Jobbnummer 3183447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.