Två biståndshandläggare till Äldreförvaltningen
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Här på äldreförvaltningen arbetar vi efter mottot "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd, service,omsorg och vård med människans bästa i fokus. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt IBIC och är ISO- certifierade, vilket gör att vi har en god ordning i verksamheten. Vi är också HBT- certifierade vilket vi är mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar med humor och en positiv anda. Myndighetsenheten är en beställarenhet för äldre och vi arbetar framförallt med utredning, beslut och uppföljning enligt SOL för personer över 65 år. Utöver myndighetsutövning arbetar två utredare med upphandling, projekt, äldreboendefrågor bland annat och många av oss är delaktiga i samarbetsprojekt inom äldreförvaltningen och i kommunen. I vår enhet är vi 14 medarbetare och arbetsplatsen finns i Stadshuset i Hallonbergen.
Som biståndshandläggare kommer du bland annat att arbeta med bedömnings- och utredningsarbete, uppföljning och kontroll samt vara delaktig i verksamhets- och kvalitetsutveckling.
Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du fattar beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt SOL. Det är ett självständigt arbete men utförs i samarbete med övriga biståndshandläggare och kollegiala möten med chef sker varje vecka. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst samt boendeplaceringar och samverkar med andra myndigheter. Du vårdplanerar också och samverkar med våra boendeplacerare. Kvalitetsuppföljningar görs på individnivå och du är delaktig i informationsarbete, nätverksarbete mm.
Vi vill att du har socionomutbildning. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på sifferhantering.Du har ett gott bemötande och uttrycker dig väl såväl mot kunder såsom mot leverantörer. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och är ansvarstagande, har integritet och är stresstålig. Du är också flexibel i tanken och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Du måste kunna arbeta självständigt men också samverka när så krävs.
Befattningarna är två tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, men senast i maj 2018. Ansök senast den 9 februari 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-05ErsättningMånadslön
Friskvårdsbidrag och personalstöd
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Bergstedt,
carina.bergstedt@sundbyberg.seFacklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg
KontorsadressÖstra Madenvägen 4
Jobbnummer 3886976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.