Trafikplanerare till Sundsvall, Västerås, Lidköping eller Stockh
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Arbetsuppgifter och ansvar
Uppdraget som Trafikplanerare tillhör området Ledningsstöd inom verksamhetsområde Barn o Familj - kundmöte. Ledningsstödets Trafikplanerare ansvarar för behovsplanering och schemaläggning på kontorsnivå, ej på medarbetarnivå, för avdelningens kundmöte - telefoni. Kundmöte - telefoni är huvudingången till Försäkringskassan där kunderna når oss via telefon, e-post och olika sociala medier. Ett ständigt arbete pågår med att förbättra service och tillgänglighet samt att ge kunden besked vid första kontakten. Trafikplanerare prognostiserar volym för telefontrafik och anger resursbehov på förmånsnivå och kontorsnivå inom förmånerna Föräldraförsäkring, Bostadsbidrag, Underhållsstöd, Barnbidrag, EU-Familj.
Rollen som Trafikplanerare innebär att planera för "rätt bemanning på rätt förmån vid rätt tillfälle", en av grundstenarna för att Försäkringskassan ska kunna leverera uppsatta mål för bland annat tillgänglighet och väntetid. Arbetsuppgifter innefattar prognoser för resursbehov i telefonin. Arbetet innefattar även olika former av uppföljning via framtagande av statistik ur befintliga stödsystem. Ge stöd till produktionslinjen i den dagliga styrningen av bemanning kundmöte - Telefoni. Hantera viss information till både kunder och internt i vissa situationer. Som trafikplanerare ansvar du även för realtidsövervakning. Kommunikation och dialog med produktionslinjen sker via nätverksgrupper och vid behov.
Som Trafikplanerare rapporterar du till chef ledningsstödet för verksamhetsområde Barn o Familj kundmöte.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet, eller motsvarande.
• har erfarenhet från bemanningsplanering, trafikstyrning och uppföljning av kundcenter och kunskaper om hur ett "contact center" är uppbyggt
• har erfarenhet att diskutera och förklara bemanningsfrågor inom kundcenterverksamhet, både med medarbetare och chefer
• är drivande och vill arbeta för att kontinuerligt förbättra resultat och utveckla arbetssätt
• är strukturerad och lösningsorienterad
• har god kommunikativ förmåga i både tal och i skrift
• har mycket god datavana
Det är meriterande om du:
• har arbetat i programvaran Teleopti och CIC
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Möjlig placeringsort för denna tjänst är Sundsvall, Västerås, Lidköping eller Stockholm.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Per-Åke Wastesson, tfn 010-112 30 42. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-administratör Linda Johansson, tfn 010-116 28 66. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Ingmarie Johansson, tfn. 010-119 26 37, ST Eva Taavo, tfn. 010-112 63 76 och för SEKO Ulf Ehn, tfn. 010-114 49 69
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 13 september 2017. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-08-30ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3669567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.