Timvikarierande servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg

Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
2019-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarierande servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg" (publicerad 2021-09-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.

För att kunna möta verksamhetens behov vill vi i stärka upp vårt team med två serviceinriktade timvikarier som kan täcka upp för korta och långa frånvaroperioder.

Vill du arbeta brett med sociala frågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare? Då är vår arbetsplats perfekt för dig.



Publiceringsdatum
2019-02-05

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
• tidsbeställningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
• vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man/ förvaltare

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.

Som timvikarie hjälper du oss att behålla hög servicenivå och täcka upp under frånvaroperioderna av de ordinarie medarbetarna. Därför är det viktigt för oss att du är tillgänglig för arbete under sommaren 2019.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• eftergymnasial utbildning
• tidigare erfarenhet av socialt arbete
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning

Meriterande:

• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita
• kunskap i arabiska och/eller somaliska

Det är en plus om du är socionomstuderande, men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat till uppdraget!

Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga drag. Du har en härlig can-do-inställning och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Du är lösningsorienterad person och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Arbetet är förlagt mån - tors från 07.50 till 16.50, fre 07.50 till 15.05. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Arbete vid behov , upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A848924
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Jannika Hedberg jannika.hedberg@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4593413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: