Tikkurila rekryterar medarbetare till kundtjänst

Manpower / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på över en miljard kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Tikkurila vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.

Tikkurila söker nu 2 medarbetare till sin kundtjänst. Kundtjänsts uppgift är att göra det enkelt att vara kund hos oss och hjälpa våra slutkunder att uppnå bästa resultat med våra produkter. En av tjänsterna är ett heltidsvikariat på ett år med start i maj och en tjänst är en visstids anställning fram till årsskiftet, med goda chanser till förlängning. Tjänsterna är placerade på vårt huvudkontor i Hammarby Sjöstad.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av service till våra återförsäljare, målerikunder och konsumenter då din arbetsplats är kundens naturliga kanal in i bolaget. Du kommer att ta emot order och registrera i Microsoft Dynamics (AX), ge leveransbesked, priser, fakturering etc. En stor del av arbetet är rådgivning till konsumenter så att de uppnår bästa resultat med våra produkter.

Vem är du?
Vi söker dig som har

• har minst 3-års gymnasiekompetens eller motsvarande
* har tidigare erfarenhet av försäljning och kundkontakter
* har arbetet med telefon som arbetsredskap
* har god datavana
* har god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska
* erfarenhet av att ha arbetat i Microsoft Dynamics (AX) är meriterande
* teknisk färgkunskap är meriterande

Det är inget krav att du ska ha jobbat i kundtjänst tidigare, men det är meriterande att ha någon typ av erfarenhet ifrån arbeta med kunder via telefon eller annan serviceerfarenhet. Har du dessutom arbetet med digital kundservice ser vi det som en stor fördel.

Som person är du driven, målmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du är service- och säljinriktad samt har förmågan att föra ett professionellt säljsamtal. Din viktigaste egenskap är förmågan att få våra kunder och konsumenter att alltid välja våra varumärken. Arbetet förutsätter att du är kommunikativ och kan arbeta under stress. Du jobbar i ett team och behöver därför trivas tillsammans med andra samt ha en god samarbetsförmåga. Vi vill även att du är noggrann och har ett sinne för ordning och reda. Att du är väl förtrogen med och kan identifiera dig med våra gemensamma värdeord ser vi som en självklarhet.

Kontakt
Denna rekrytering görs i samarbete med Manpower. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på 08-736 19 04 eller Intervjuer och urval kommer att ske löpande med start omgående.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2017-05-10

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 22777
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Stenbäck maria.stenback@manpower.se

Företag
Manpower

Adress
Manpower
11181
11181 0180

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
3488057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: