Tele2 söker medarbetare till Business Customer Service
Tele2 Sweden / Butikssäljarjobb / Stockholm
2015-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tele2 söker medarbetare till Business Customer Service" (publicerad 2016-01-12) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Det här är jobbet:
Customer Operations Business, LES
Business Customer Service inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon och mail. Delar av vår kundservice driver vi i egen regi och delar driver vi tillsammans med partners. Vi tar hand om ca 200 000 kontakter varje år och arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra företagskunder en service i världsklass.
Vi söker nu medarbetare till vår Business Customer Service
Du kommer hantera ärenden från Tele2:s största företagskunder. Arbetet kräver stor förståelse kring Tele2s företagsprodukter. Du kommer i första hand att ta emot ärenden via telefon och mail. Vi arbetar för att skapa en proaktiv och återkopplande kundservice så du kommer också att ringa ut till våra kunder.
Dina ansvarsområden kommer att vara att:
• Kommunicera med kund i tal och skrift
• Ta personligt ägandeskap över kundens ärende och vid behov driva ärendet vidare inom Tele2s organisation
• Kontinuerlig återkoppling till kund under ärendets levnadstid
• Arbeta proaktivt med att rätta till fel eller kontakta kunder som har haft många problem
• Analysera och återrapportera rotorsaker till varför våra kunder upplevt problem och hur rutiner/processer kan förbättras.
Det här är vad du har:
• Tidigare erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
• Slutförd gymnasieutbildning eller högskolekompetens
• Intresse för Tele2s mobila och fasta produkter
• Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Du ska ha en hög social kompetens, är driven och trivs med många kontaktytor. Tar eget ansvar, fattar beslut och skapar resultat i högt tempo. Du tar initiativ, är kreativ och nytänkande. Framför allt är du kundfokuserad och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare på avdelningen samt andra enheter på Tele2.
Det här är vad Tele2 kan ge dig:
: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Tjänsterna är placerade i Kista, Stockholm.
Är du en av oss? Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök senast den 20:e maj.
Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på
www.tele2.se/karriar och läs mer.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enl ök tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2015-04-29Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 2015/149
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sweden
AdressTele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 2271234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.