Teknisk support/2nd line till Visma Commerce!
Visma Commerce AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Commerce AB i Linköping,
Stockholm,
Falun,
Halmstad eller i
hela Sverige Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 000 anställda, över 800 000 kunder och en omsättning på 8 537 miljoner norska kronor under 2017 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.
Läs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Gillar du att klura på tekniska problem och hitta möjligheter till förbättringar av system? Är du serviceminded och tycker om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor? Trivs du dessutom med att jobba i ett företag som kännetecknas av tillväxt och engagemang? Då ska du höra av dig till oss på Visma Commerce - för vi söker nu en teknisk support/2nd line till vårt kontor i Linköping!
Publiceringsdatum2018-11-12Om tjänstenI rollen som teknisk support arbetar du med fördjupad felsökning och supportfrågor/Service Requests av teknisk karaktär i våra interna verktyg och webbaserade tjänster (Opic och TendSign). I arbetet ingår även hantering av felmeddelanden från systemet där du har en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel som uppkommer i större utsträckning.
Du ingår i vårt kompetenscenter som idag består av 17 personer som är 1st och 2nd line support samt konsulter. Som 2nd line har du ett tätt samarbete med övriga inom teamet, men även med enheter som marknad, sälj och produkt. Teamet präglas bland annat av laganda, innovation och viljan av att lösa kundernas problem på bästa möjliga sätt! Du rapporterar till Head of Service Management Opic & TendSign.
ProfilFör att trivas i rollen har du ett stort intresse för mjukvaruteknik samt en högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har goda databaskunskaper (SQL Server, MySQL) och behärskar såväl svenska som engelska på en tillräckligt hög nivå att du kan använda dig av båda språken i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet från affärssystem, EDI och molntjänster/SaaS och kunskaper i att använda nät- och/eller domänrelaterade resurser samt läsa systemloggar.
Som person har du en god förmåga att prioritera bland uppgifter och trivs med att lösa problem. Du läser av situationer/incidenter och förutser konsekvenser av olika lösningar. Eftersom du har daglig kontakt med både kunder och kollegor, har du god samarbetsförmåga och förklarar dina lösningar på ett pedagogiskt sätt till din omgivning. Att vara noggrann och analytisk är också viktigt för att kunna leverera ett kvalitativt svar till våra kunder.
Varför Visma Commerce?
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling. Vi är ett lönsamt företag med en stark tillväxt och möjligheterna för personlig utveckling och påverkan är stora. För att läsa hur en av våra medarbetare upplever Visma Commerce, klicka här !
Din ansökan
Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 19 november 2018. Urvalet sker löpande under processen gång och tjänsten kan därför tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Annelie Sunnermalm på tfn: +4672 164 96 45. Läs om vår Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/ .
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Omgående
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Sunnermalm +46 72-1649645
FöretagVisma Commerce AB
AdressVisma Commerce AB
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 94
Jobbnummer 4453548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.