Teknisk projektledare till E-legitimationsnämndens kansli i Soln
Skatteverket / Datajobb / Solna
2011-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk projektledare till E-legitimationsnämndens kansli i Soln" (publicerad 2015-05-08) ⬅️
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - ansvara för framtagande av tekniska specifikationer
E-legitimationsnämnden är en ny myndighet som är organisatoriskt placerad hos Skatteverket. Nämnden bildades i januari 2011 och dess uppgift är att ta fram gemensamma krav och riktlinjer för säker identifiering och elektronisk signering för offentlig sektor, samt se till att det finns tjänster inom området. Nämnden är utsedd av regeringen och består av sex ledamöter.
Till nämndens förfogande finns ett kansli som ansvarar för det löpande arbetet vars uppgift är att utveckla tjänster för Svensk e-legitimation såsom att ta fram kravspecifikationer, utveckla och underhålla nämndens regelverk samt skapa rutiner för anslutning av aktörer, tillsyn av dessa samt rutiner för fakturering. Kansliet är under uppbyggnad och kommer att bestå av ca fem personer. Alla som arbetar på kansliet är formellt anställda av Skatteverket.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar på kansliet och rapporterar till kanslichefen. Du är föredragande inför nämnden. Arbetet innebär regelbunden kontakt med Näringsdepartementet. Din uppgift är att leda arbetet med att ta fram tekniska specifikationer och ansvara för införandeprojekten.
Du kommer att ha en arbetsledande funktion över konsulter och arbetet kräver att du kan samarbeta och föra dialog med, samt förankra förslag hos andra berörda offentliga och privata aktörer. Därför är det viktigt att du är skicklig på att kommunicera och duktig på förklara komplicerade tekniska frågor för icke-tekniker.
Du har budgetansvar inom ditt ansvarsområde i samråd med kanslichefen.
I ditt arbete ingår också att aktivt omvärldsbevaka utvecklingen inom elektronisk identifiering och signering. Utlandsresor kan förekomma.
E-legitimationsnämnden är en ny myndighet och kansliet under uppbyggnad vilket kommer prägla arbetet. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och växla mellan strategiska och operativa frågor. För att trivas hos oss bör du därför stimuleras av att arbeta i ett litet team och snabbt kunna planera och prioritera om när förutsättningarna förändras. På sikt kommer din roll att övergå till en mer förvaltande karaktär.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom IT, minst 120p (180hp)
• har erfarenhet av elektronisk identifiering och signering
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har goda kunskaper i MS Office
• är kommunikativ och kreativ
• är mål- och resultatinriktad
• är strukturerad och självgående
• är bra på att samarbeta
• är pragmatisk och flexibel
• är mångsidig och operativ
• har god förmåga att leda
Det är meriterande om du har projektledarerfarenhet inom IT, samt om du har implementerat nya IT-system i större verksamhet. Vi ser helst att du har erfarenhet från statlig förvaltning.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627)
Befattning: projektledare
Affärsområde: E-legitimationens kansli
Geografiskt läge: Solna
Anställning: tillsvidareanställning, heltid
Sista ansökningsdatum: 2011-05-17
Publiceringsdatum2011-05-10Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSandra Olsson, HR konsult, 010-575 00 35
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 928230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.